Odkrywać Bytomskie trasy rowerowe :)

Środa, 17 marca 2010 · dodano: 17.03.2010 | Komentarze 6

Rano na badania do Bytomia (autem). Gdy wracałem coś mnie natchnęło by pojeździć dziś po lesie. Wybór padł na bytomskie lasy, a konkretnie chciałem poszukać tych Bytomskich Tras Rowerowych o których tyle na swoim blogu pisze Dynio. Ruszyłem przez Stolarzowice w kierunku Miechowic szukając dogodnego zjazdu w las. Droga jest teraz wyłączona z ruchu, więc była okazja się trochę porozglądać bez obawy o własne życie ;) Zalega jeszcze sporo śniegu i wybrany żółty szlak pieszy okazał się nieprzejezdny.

Wyłączona z ruchu ul. Stolarzowicka - nareszcie jazda bez stresu ;) © Goofy601

Dogodną dróżkę znalazłem dopiero w Miechowicach. No i zaczęło się błotno-śniegowe szaleństwo. Dotarłem na teren budowy autostrady A1. Prócz błota nic tam ciekawego nie znalazłem, więc dalej, przez szosę w kierunku Stroszka. Po jakimś czasie pojawił się pierwszy, długo wyczekiwany znaczek szlaku rowerowego. Postanowiłem jechać dalej trzymając się tej trasy :) Z małymi problemami minąłem teren wycinki lasu, dalej już szło w miarę gładko. Na prawdę dobrze oznakowana ścieżka. Najlepsze są tabliczki umieszczone na rozwidleniach, podające dokąd prowadzi szlak oraz ile kilometrów zostało do celu. Przez moment poczułem się jak w górach :P Nic tylko pogratulować pomysłu.

Skrzyżowanie szlaków rowerowych :) © Goofy601

Zielonym szlakiem dotarłem do ośrodka w dolomitach.

Stąd można już tylko podziwiać ;) © Goofy601

Dolomity Sportowa Dolina © Goofy601

Chwilę później trafiłem nawet na całą mapę Bytomskich Tras

Bytomskie Trasy Rowerowe © Goofy601

Przejechałem też w pobliżu rezerwatu Segiet, ale jego dokładniejsze zwiedzanie zostawię sobie na kiedy indziej :)

Rezerwat Segiet pozwiedzamy innym razem ;) © Goofy601

Póki co, pamiątkowe zdjęcie musi wystarczyć. © Goofy601

Powrót podobną trasą, tylko tym razem trzymałem się niebieskiego szlaku aż do końca, czyli okolic dworca Bytom Północ. Na prawdę jestem pod wrażeniem tych tras. Będzie się super jeździło jak trochę wyschną :)
Z racji, że musiałem jeszcze wstąpić na pocztę, do domu pojechałem przez Miechowice i lasem prosto do Rokitnicy. Prawdziwie nierówna walka z błotem :P
Pod pocztą uświadomiłem sobie, że zapięcie pozostało w zimówce. Zabrałem więc rower ze sobą do środka ;)

Jak się okazuje, można pojechać na interesującą wycieczkę po lesie, a najciekawszych rzeczy dowiedzieć się pod domem na poczcie :) Otóż spotkałem tam znajomego pana, który jak się okazało również jest miłośnikiem odkrywania śladów przeszłości w najbliższej okolicy. Tyle że zajmuje się tym bardziej profesjonalnie :) Porozmawialiśmy chwilę, pożyczył mi nawet książki o historii Rokitnicy :) Jak tylko skończę ten wpis zabieram się do lektury.
Wiem, że przegląda Pan czasem ten blog, więc jeszcze raz dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

A na koniec...
Jakby ktoś miał wątpliwości dlaczego jeżdżę w glanach... :P © Goofy601

Rokitnica-Helenka-Stolarzowice-Miechowice-Sucha Góra-Blachówka-Dąbrowa Miejska-Miechowice-Rokitnia

Goofy601
| 11:47 czwartek, 18 marca 2010 | linkuj Dynio - faktycznie, na tym skrzyżowaniu z 2 zdjęcia minął mnie jakiś samochód... Ale prawdziwa demolka jest kawałek wcześniej - wycinka lasu. Ścieżka rozjeżdżona ciężkim sprzętem, głębokie kałuże. Mam nadzieję że posprzątają to ładnie po sobie do wiosny :)
Kajman
| 20:34 środa, 17 marca 2010 | linkuj Z tego wynika, że Dynio nie przesadzał:) Co do butów, to też tak dzisiaj wyglądałem:)
biber
| 20:24 środa, 17 marca 2010 | linkuj O tak z pewnością zostaw sobie Segiet na osobną wycieczkę ale poczekaj gdy go wiosna pomaluje zieloną farbą :) Będziesz zachwycony mogę się założyć :)
Dynio
| 20:13 środa, 17 marca 2010 | linkuj No widzę że po BTR jeżdżą sobie już kierowcy :( że o kładach w Segiecie nie wspomnę :( cwaniacy znaleźli skrót bo Byto i rozkopany i ostatnio mało przejezdny.Ja od jutra wybieram rower po dzisiejszej jeździe samochodem mam dość.Goofy601 po Lesie Miechowickim pojeździmy jak przeschnie i sie zazieleni,niestety nie mam takich glanów ;)
Goofy601
| 19:10 środa, 17 marca 2010 | linkuj W tym lesie stawiam dopiero pierwsze nieśmiałe kroki. Nawet z mapą musiałem jechać ;) A na Segiet postanowiłem przeznaczyć osobną wycieczkę, żeby tak nie wszystko na raz :)
fredziomf
| 18:54 środa, 17 marca 2010 | linkuj Segiet sobie odpuściłeś, a szkoda bardzo ciekawe wrażenia estetyczne. Szlaki oznakowane super, ale tak na prawdę poza tymi strzałkami niewiele się tam zmieniło. Las miechowicki i Segiet, na prawdę kryją mnóstwo tajemnic.
Mapka

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa emdos