Po Bytomskich lasach :)

Sobota, 18 września 2010 · dodano: 22.09.2010 | Komentarze 3

Pojechaliśmy z Elą przetestować rower po przeglądzie. Mimo niskiej temperatury pogoda ładna, więc wybraliśmy się do lasu. W planach mieliśmy wyjazd w góry, ale z racji przeziębienia wybraliśmy spokojniejszy wariant ;)

W lesie okazało się, że powstało kilka nowych szlaków na Bytomskich Trasach Rowerowych. Wyśmienita okazja by je przetestować :)

Nowe tablice na Bytomskich Trasach Rowerowych :) © Goofy601

Czerwonym szlakiem docieramy do Miechowic, dalej wzdłuż osiedla skrajem lasu. Dalej szybki zjazd i zmiana kierunku na Dąbrowę Miejską. O wszystkich zmianach kierunku informuje czytelne oznakowanie. Jedzie się bardzo przyjemnie.

Trochę błotka © Goofy601

Środek lasu, piękna pogoda, siadamy więc na krótki odpoczynek. Promienie wczesnojesiennego już słońca prześwitują przez gałęzie drzew. Wsłuchujemy się w śpiew ptaków. Jaki tu spokój... :) Ela mówi, żebym się tak nie cieszył bo zaraz pewnie jakiś tłum się zjawi. I faktycznie – już po chwili mija nas biegacz, chwilę później rowerzysta, a zaraz za nim starszy pan na elektrycznym skuterze... :P Że też kobiety muszą mieć zawsze rację ;)

Śniadanie na pieńku ;) © Goofy601

Muchomorek ;) © Goofy601

Ruszamy dalej. Za autostradą zmieniamy szlak na niebieski, a potem na zielony. Kierujemy się na Segiet. Tam mnie jeszcze w tym roku nie było. Gdyby nie znajomość trasy pogubilibyśmy się już przed samym wjazdem ;)

Niektóre oznaczenia są bardzo dobrze widoczne :P © Goofy601

U bram "Segietu" © Goofy601

Zielony szlakiem wjeżdżamy do rezerwatu. Wielkie stare buki robią spore wrażenie. Koniecznie muszę tu przyjechać jesienią, gdy liście zmienią kolory :)

Drzewna kapliczka. © Goofy601

Wiekowe buki w rezerwacie "Segiet" © Goofy601

Opuszczamy Segiet dalej zielony szlakiem. Postanawiamy trzymać się go aż do Stolarzowic. I to był błąd. Niecały kilometr drogi jest dość mocno rozmiękczony przez sprzęt ciężki :/ Z trudem, ale przejechać się da – bokiem ;)

Zrobiło się błotniście... © Goofy601

Po tej błotnistej przeprawie pora na drugie śniadanie. Na skraju lasu w Stolarzowicach trafia się odpowiednie ku temu miejsce ;)

Leśna jadalnia :P © Goofy601

Pora wracać. Po drodze coraz wyraźniej widać, że lato się kończy. Na to drzewo zawsze można liczyć – co roku ma piękne kolory :)