Luty, 2010

Wiosny dzień drugi.

Niedziela, 28 lutego 2010 · dodano: 28.02.2010 | Komentarze 1

Jakoś tak pogoda dopisała w ten weekend i zrobiło się na prawdę wiosennie. Wczoraj sporo Bikestatowiczów zapowiadało na dziś "coś wielkiego". Zapewne będzie wieczorem co poczytać. Pomyślałem sobie, co mi szkodzi też spróbować ;) I udało się. Moje "coś wielkiego" nie jest co prawda trzycyfrowe, ale i tak jestem z siebie dumny bo to największy przebieg tego roku a przy okazji fajna niedzielna wycieczka :P
Z początku jechało się dość ciężko, z uwagi na wiatr. Na piątym kilometrze udało się jednak złapać rytm i zaczęła się pełna przyjemność z jazdy :) Słoneczko, praktycznie zero samochodów, na drogach sucho, czego chcieć więcej ;) I tak mnie nosiło to tu to tam. Sporo przez las, ale asfaltem, bo po wczorajszym jeszcze nie mogę butów doczyścić ;) Swoją drogą, to co widać na poboczach i po lasach po stopnieniu śniegu woła o pomstę do nieba... Skąd się bierze tyle śmieci? Samych kołpaków uzbierało by się chyba kilka kompletów, widziałem też kilka zderzaków w całkiem niezłym stanie :P
Wycieczkę zakończyłem przejazdem zamkniętą (dla samochodów :P) drogą z Miechowic na Helenkę :)

Tędy odjechała zima :P © Goofy601

No tak, twarda woda....;) © Goofy601

Koksownia w Biskupicach © Goofy601
[i][/i]

Rokitnica-Mikulczyce-Os.Młodego Górnika-Miechowice-Helenka-Rokitnica
Kategoria 0 - 25km

Wiosnę czas zacząć :)

Sobota, 27 lutego 2010 · dodano: 27.02.2010 | Komentarze 6

Po kolejnej dłuższej przerwie już nie mogłem się doczekać kolejnej wycieczki. Zima powoli odpuszcza, więc postanowiłem wziąć się za letni rower:) Śniegu już praktycznie niema, zrobiło się cieplej i przestało padać. Zamarzyła mi się przejażdżka po lesie i ogólnie trochę w terenie z dala od samochodów i dziur w drogach. Skierowałem się więc w kierunku cegielni, a potem na Wieszowę. Planowałem przejechać się placem budowy autostrady, odbić w lesie i wyjechać w Górnikach.

Tu jeszcze czysty ;) © Goofy601

Niestety to co zobaczyłem nieco ostudziło mój zapał ;)

Dziś plac budowy skutecznie mnie zniechęcił... © Goofy601

Dróżki po których bez problemu jeździło się gdy były zamarznięte stały się teraz zupełnie niedostępne. Grząskie błoto momentami po osie zawróciło mnie z powrotem na asfalt. Trasę dokończyłem standardowo w Stolarzowicach. Niestety tam również wszystko rozkopane i pełno błota na ulicach. Cóż nie było mi dane dziś zachować rower w stanie "jak po umyciu";) Dobrze że gdzieniegdzie leży jeszcze trochę śniegu - umyłem chociaż buty i koła :P
Wiosna powoli daje już o sobie znać - zakochani wychodzą na spacer, coraz więcej rowerzystów... Oby tak dalej :)

Zima ustępuje :) © Goofy601

Zima chyba nie ma szans :P © Goofy601

Rokitnica-Wieszowa-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica
Kategoria 0 - 25km

h km/h:

Łańcuchowy old school ;)

Sobota, 13 lutego 2010 · dodano: 13.02.2010 | Komentarze 3

Szczegóły TUTAJ
________________________________________________________________________________

Dziś bez kilometrów, bo chwilowo nie mam na czym jeździć ;) Zgodnie z zapowiedzią wziąłem się za czyszczenie zimówki:) Przy okazji wydało się czemu łańcuch spadał - zerwałem napinacz :P W wolnej chwili muszę sobie nowy wystrugać.
W pierwszej kolejności zabrałem się za łańcuch. Postanowiłem go nasmarować starą metodą, zanurzając w roztopionym smarowidle ;)

Po wysuszeniu rowerka łańcuch wyglądał tak:
Łańcuch po 200km w zimie. © Goofy601

Świąteczny skuwacz jest w takich momentach niezastąpiony :) © Goofy601

Zdemontowany łańcuch najpierw oczyściłem z nagromadzonego piachu, następnie starannie wypłukałem w wanience z benzyną:
Po myciu i kąpieli w benzynie - prawie jak nowy ;) © Goofy601

Czysty, ale odtłuszczony łańcuch trafił do ponownego smarowania:
Starą metodą - do smaru na gorąco ;) © Goofy601

I na tym niestety musiałem zakończyć działania, bo w piwnicy zrobiło się biało... Współczesne smary do łożysk chyba nie nadają się do tej metody bo bardziej się palą niż topią :P Teraz czeka mnie porządne wietrzenie...
____________________________________________________________________________

Kąpiele solne...

Piątek, 12 lutego 2010 · dodano: 12.02.2010 | Komentarze 5

Jak w tytule ;) Osobiście wolę przedzierać się w kopnym śniegu niż korzystać z tego błotnego prysznica na naszych świeżo posolonych drogach. Gdy okulary przestały być przejrzyste zacząłem się zastanawiać po co mi właściwie błotniki :P No ale cóż, powiedzmy że dla ładnego wyglądu. Tam gdzie się dało jechałem chodnikiem albo w terenie. No i wtedy to była jazda :) Mimo padającego cały czas śniegu.
W drodze powrotnej spadł mi łańcuch. I wtedy doznałem olśnienia, że rower wyposażony w torpedo, podobnie jak ostrzak pozbawiony łańcucha nie hamuje ani trochę... Dobrze że do ziemi mam blisko bo olśnienie przyszło po dłuższej chwili :P Musiało się koło obluzować na tych wertepach, bo nie sądzę by się tak wyciągnął po 200km ;) Zbadam to jak wyschnie.

Solne błocko nawet w trąbach.. :/ © Goofy601

Rokitnica-Wieszowa-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica
UWAGA:

Jeśli to czytasz a nie słyszałeś/łaś jeszcze o akcji Bikestatowiczów zrzucających się na nowy rower dla Blase'a - twórcy BikeStats kliknij TUTAJ.

Rower z Sherwood :P

Środa, 10 lutego 2010 · dodano: 10.02.2010 | Komentarze 2

Wczoraj obejrzałem sobie ostatni odcinek serialu "Robin z Sherwood" i pewnie to spowodowało, że większość dzisiejszej wycieczki spędziłem w lesie :P Przejezdne ścieżki cisza i śpiew ptaków... aż nie chciało się wyjeżdżać :) Dodatkowo przez całą drogę prześladowała mnie ścieżka dźwiękowa z filmu. Cóż, tak to bywa gdy się człowiek za bardo wciągnie :P A z resztą kto widział ten wie o czym mówię, a kto nie widział to polecam :)

Ciekawe dokąd zajadę? ;) © Goofy601

Gdzie kończy się las zaczyna się... autostrada :P © Goofy601

A tu tak na zachętę ;)

Rokitnica-Wieszowa-las:)-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica

Temperatura:-4.0

Do sklepu i po placu budowy.

Poniedziałek, 8 lutego 2010 · dodano: 08.02.2010 | Komentarze 1

Mróz powrócił, a wraz z nim opady śniegu. Wybrałem się do sklepu po parę drobiazgów, a następnie trochę pojeździć po Stolarzowicach. A tam wszystko stanęło na głowie - główna ulica zamknięta, jakieś objazdy i wszędzie sprzęt budowlany. Podobno kanalizacje robią. Ale jeździło się przyjemnie :) Ubrałem się dobrze więc było mi ciepło :P

Rokitnica-Helenka-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica

Jazda figurowa na... rowerze.

Sobota, 6 lutego 2010 · dodano: 06.02.2010 | Komentarze 4

Bezchmurne niebo i przyświecające słoneczko zachęciły mnie by ruszyć się z domu. Już na starcie okazało się że będzie ciekawie, gdyż przez noc wszystko pokryło się lodem :) W niektórych miejscach ciężko było ustać, bo nagrzany słońcem lód robił się mokry :) Wymarzone warunki dla sprzętu zimowego :D Ruszyłem w kierunku Mikulczyc. Z pod domu było mi ciężko wyjechać, ale do samej rowerówki chodniki były w miarę odśnieżone lub chociaż posypane popiołem lub piaskiem. Rowerówka natomiast powitała mnie wspaniale zlodowaciałą, wąską koleiną...podjąłem wyzwanie :P

Nawierzchnia na ścieżce rowerowej... :P © Goofy601

Nie powiem, łatwo nie było, ale obyło się bez glebek. Nie przekraczając 10km/h udało się jakoś przejechać bez podpierania mimo że cały czas tylne koło usiłowało mnie wyprzedzić :P

Czasem też by wypadało być na zdjęciu ;) © Goofy601

Chyba za daleko dojechałem - Latarnia morska w Mikulczycach ;) © Goofy601

Za przejazdem już chodnik suchutki, tak więc chwila relaksu ;) Zdecydowałem się przejechać przez park w Mikulczycach. Po karkołomnym zjeździe z oblodzonej górki coś mnie podkusiło by wspomniany park przejechać... po zamarzniętej rzeczce :D Tylko o tej porze roku jest ku temu okazja :P

Za nisko - dalej nie jedziemy ;) © Goofy601

Dalej w kierunku Grzybowic, również mocno oblodzonym chodnikiem. Gdy przenosiłem ostrożnie rower przez tory tramwajowe, jakiś gość (też na składaku ;) ) tuż za mną zaliczył porządną glebę. Na szczęście nic mu się nie stało. Rower spod niego wyjechał bo za ostro hamował z górki ;)

Śnieg sie trochę przybrudził... © Goofy601

Może by tak opony z kolcami? © Goofy601

W Grzybowicach dalej chodnikiem w kierunku ulicy traktorzystów. Czas zamknąć pętle, bo po tych tańcach na lodzie już zmęczenie daje znać o sobie. I właśnie ten odcinek okazał się najtrudniejszy. W lecie jest to szeroka polna droga, teraz wąska, lodowa ścieżka. Moment nieuwagi i rower się zsuwa. A zaraz obok zapada się w śnieg po osie lub zawisa na błotnikach :P Na szczęście kawałek dalej jest już lepiej, za to pod górkę. Zatrzymałem się by zrobić zdjęcie... i już nie dało się na tym lodzie ruszyć :P

Wyzwanie... :D © Goofy601

A wygląda tak niewinie... ;) © Goofy601

Mozolnie metr po metrze, podpierając się co chwilę docieram na ulicę Budowlaną. Stąd już prosta droga do domu :)

Rokitnica-Mikulczyce-Grzybowice-Rokitnica

Miała być masa a wyszło jak zwykle... :/

Piątek, 5 lutego 2010 · dodano: 05.02.2010 | Komentarze 3

Cóż... dziś pierwszy raz od kilku miesięcy czułem się na siłach by jechać na masę. Oczywiście w dojazd na rowerze do Gliwic nie wchodził w grę inaczej niż autobusem (40km jeszcze nie jestem w stanie zrobić). Przygotowałem sprzęt i ruszyłem na przystanek. Godzina taka, że autobus pusty jeździ, więc się już ucieszyłem że nikomu nie będę przeszkadzał. Pytam grzecznie Pana Kierowcy czy mogę z rowerem, a on mi na to że NIE MA MOWY... Nadmienię, ze w regulaminie KZK GOP, który dla pewności przeczytałem wcześniej, nie ma żadnej wzmianki o zakazie przewozu rowerów. Jedynie od łaskawości Jaśnie Pana Kierowcy zależy czy weźmie taki "niewymiarowy bagaż" czy nie. Po dłuższej wymianie zdań dowiedziałem się że nie weźmie, z powodu że jest niebezpieczny bo... ma wystające pedały :P Cóż, podziękowałem za okazaną mi uprzejmość, pogratulowałem gospodarności i wysiadłem. Faktycznie - dużo lepiej jest robić puste kursy, lub wozić pasażerów na gapę, zamiast rowerzysty z kompletem biletów. Z racji że byłem już w pełnym rynsztunku rowerowym postanowiłem jeszcze trochę pojeździć, ale jakoś tak bez przekonania. I rower znów cały uchlapany... eh, chyba lepiej jak jest mróz ;)

Rokitnica-Helenka-Stolarzowice-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica

Z pamiętnika złomiarza 2.

Środa, 3 lutego 2010 · dodano: 03.02.2010 | Komentarze 3

Dziś ponownie wyruszyłem sprzedać co nie co do skupu. Cóż, człowiek chce rower przygotować do sezonu to trzeba się trochę pomęczyć ;) Tym razem myślałem, że wiozę zwykłe żelastwo. Mówię panu grzeczne żeby sprawdził, bo nie jestem pewien co to, a on mi mówi - Mosiądz... Hmm, mosiądz to mosiądz, nie będę się z panem sprzeczał :P Tym sposobem wyszło 7kg mosiądzu, czyli mam na nowy wolnobieg i łańcuch :D Chyba odkryłem jakieś złoże w piwnicy :P
Lżejszy o te parę kilo ruszyłem jeszcze trochę pojeździć :) W prawdzie na początku ostro sypało śniegiem, ale na szczęście w połowie drogi przestało. Pojechałem sobie w kierunku Osiedla Młodego Górnika, pooglądać kopalniane tereny zimą. Aparatu niestety nie wziąłem ( nie zmieścił się ;) ), więc zdjęć nie ma. W drodze powrotnej odkryłem, że chcąc mieć suche ubranie należy jechać środkiem koleiny a nie brzegiem. Ten prosty zabieg zmusza kierowców by jechali po suchym, nie ochlapując biednego rowerzysty świeżym błotkiem pośniegowym... :P

Rokitnica-Os. Młodego Górnika-Rokitnica

Temperatura:-3.0

Wieczorne wietrzenie.

Wtorek, 2 lutego 2010 · dodano: 02.02.2010 | Komentarze 4

Pojechałem się trochę przewietrzyć :) Ruch na drogach mały więc jechało się przyjemnie. Zresztą i tak większość trasy pokonuję chodnikiem :P Plan na dziś - rondko w Stolarzowicach i z powrotem :) W tamtą stronę jechało się dziwnie lekko, podczas powrotu okazało się że przyczyną tego zjawiska był dość mocny zimny wiatr :P Ale i to nie popsuło mi humoru.

Przy okazji przetestowałem nowy odblask. Chyba działa, bo kierowcy omijają dużym łukiem i wyraźnie zwalniają mimo ze nie miałem dziś kamizelki :P

Kolejne z cyklu "Bądź widoczny na drodze " :P © Goofy601

Krótki postój pod kościołem w Stolarzowicach i powrót do domu.