Kwiecień, 2015

"Bajk Jurajski" - Dzień 1: Mrzygłood ;)

Czwartek, 30 kwietnia 2015 · dodano: 17.05.2015 | Komentarze 0

Jednym z wciąż nie zrealizowanych, rozgrzebanych celów jest skompletowanie wszystkich gmin woj. Śląskiego. W jego południowej części ostały się już tylko nieliczne niedobitki. Natomiast wciąż nieodkrytym obszarem pozostaje "daleka północ" czyli szeroko pojęta Jura. Doszedłem do wniosku, że trzeba by się w końcu zabrać za eksplorację tych ziem. Przemierzaniu krainy zamków i ostańców postanowiłem poświęcić sporą część tego sezonu (na ile oczywiście czas pozwoli), a całość tych zmagań ująć pod wspólnym mianownikiem - "Bajk Jurajski" ;) Ciekawe co z tego wyniknie? ;)

Doskonałym pretekstem do inauguracji okazała się tegoroczna majówka, a konkretnie zaproszenie do wspólnego majówkowania do Dory i Łukasza. Szybka decyzja - jadę do Myszkowa rowerem ;) Ela zgodziła się wziąć większość bagażu autem, więc jechałem prawie na lekko. Tylko najpotrzebniejsze rzeczy.

Wyjazd po pracy, więc trochę późno, ale przecież nigdzie nie muszę się spieszyć, wszak zaczął się długi weekend

Start z Rokitnicy. Ruszyłem po 18:00. W planach miałem ujechać najdalej jak się da za dnia. Potem się zobaczy. Ani się obejrzałem, a byłem już w Radzionkowie. Świerklaniec również okazał się zadziwiająco blisko. Może to wiatr był po mojej stronie, a może to te rewelacyjnie wręcz gładkie asfalty, ale złapałem rytm, i raz dwa dotarłem do Siewierza.

Że niby jak? ;) © Goofy601

Nic tylko jechać :) © Goofy601

Tylko którędy? ;) © Goofy601

Skróciłem trochę przez centrum, by nie jechać ruchliwą obwodnicą. A i tak odstałem swoje przekraczając S1 biegnącą przez sam środek miasta ;)  Na zwiedzanie nie było czasu, bo zrobiło się już szaro. Zaczęły się też pierwsze pagórki i większe koleiny. Po ciemku właściwie tylko takie aspekty trasy mogą interesować rowerzystę :P

W Porębie asfalt znacząco się poprawił a nawet pojawiło się szerokie pobocze :) Końcówkę jechałem już na nawigacji, bo żonglowanie mapą w tych warunkach byłoby zupełnie bez sensu. Bardzo przydatny wynalazek. Bez błądzenia pokierował mnie przez jakieś wioskowe zakamarki wprost na właściwą trasę. Po drodze trafił się nawet podjazd na wzgórze, z którego roztaczała się piękna panorama nocnej wersji Zawiercia. Za dnia również muszą tu być piękne widoki :)

Tak mi się dobrze jechało, że ostatnie kilometry pokonałem bardzo sprawnie. Aż by się chciało jeszcze pośmigać, ale przecież tam na mnie czekają ;) Początkowo zakładałem jakieś 4 godziny jazdy (noc, nieznany teren, zmęczenie po całym tygodniu...). Tak też się zapowiedziałem. A tu proszę, niespodzianka - wyszło dwie i pół. Do tego jedna nowa gmina :) Dobry początek, zobaczymy co przyniesie jutro.

Rokitnica-Helenka-Stolarzowice-Stroszek-Radzionków-Orzech-Świerklaniec-Niezdara-Tąpkowice-Mierzęcice-Siewierz-Poręba-Marciszów-Mrzygłód
Gminy: Poręba

Kategoria 50 - 75km, Odkrywczo

Do domu - mobilny serwis :P

Środa, 29 kwietnia 2015 · dodano: 07.05.2015 | Komentarze 0

Eh ten notoryczny brak czasu... Sprzęt trzeba na majówkę przygotować. Coś tam w Grandzie ostatnio przerzutki strzelały. Przydało by się podciągnąć tu i ówdzie, może łańcuch skrócić... Ale jak to zrobić gdy rower w Rokitnicy? :P
Po pracy podmianka Gazeli na Demę, do plecaka narzędzia, smary,...stojak ;) I w drogę.

Serwis poszedł więcej niż sprawnie, tak więc będzie na czym jechać. A szykuje się małe gminobranie jak pogoda dopisze :) Zdążyłem nawet wrócić do Gliwic o cywilizowanej porze ;)
Dobry dzień :)

Gliwice-Sośnica-Maciejów-Zabrze Centrum-Mikulczyce-Rokitnica-Wieszowa-Grzybowice-Czekanów-Szałsza-Żerniki-Gliwice
Kategoria 25 - 50km

Do pracy 47/2015

Środa, 29 kwietnia 2015 · dodano: 07.05.2015 | Komentarze 0

Bo po mieście najłatwiej się przemieszczać rowerem ;)

Do pracy 46/2015 i tyle :P

Wtorek, 28 kwietnia 2015 · dodano: 28.04.2015 | Komentarze 2

Postanowiłem być mądrzejszy od prognozy pogody ;) Wprawdzie czytałem jak ma dziś być no ale...  Rano +12'C, piękne słoneczko, szybka decyzja - jadę. W koszulce, bez kurtki, bez czapki. Przecież jest tak ładnie...
Zgodnie z prognozą ok 12:30 z sinego, zaciągniętego nieba zaczęło lać :P Do 16:00 bez zmian. Całe szczęście nie mam daleko z pracy. Zaczekałem na "okienko pogodowe", wygrzebałem gdzieś z szuflady jakiś sweter awaryjny, chusta na głowę i jakoś się udało dotrzeć "na sucho" do domu ;) Mimo to zimny wiatr okazał się bardzo nieprzyjemny. Chyba nie warto się sprzeczać z prognozą, nawet ta najbardziej niedorzeczną :P

P.S.
Humor poprawiłem sobie później. W "Oszołomie" jak zwykle można liczyć na ciekawe rowery na wiosnę :P

Amortyzowana widełka, przerzutki Shiano, no i niezastąpiony TYLNI V-BREAK :P Nic tylko brać ;) © Goofy601

Do pracy 45/2015 + gliwicowanie

Poniedziałek, 27 kwietnia 2015 · dodano: 06.05.2015 | Komentarze 0

Raz dwa i już po weekendzie... Mimo to pogoda wciąż dopisuje. Rano można już śmiało zostawić w domu kurtkę i czapkę ;)
Po pracy nie mogłem sobie odmówić małego szwendania po gliwickich zakamarkach.

Pokręciłem  się po starówce. Tu zawsze można odkryć coś ciekawego :)

Gospodarz domu ;) © Goofy601

Pomnik miniaturka ;) © Goofy601

Następnie rzut oka na DTŚ-kę. Praca wre aż miło :)

Nowy wiadukt nad DTŚ. Połączy ul. Robotniczą i Franciszkańską © Goofy601

Wspomnienie gliwickiego bruku. Niedługo zniknie z tego miejsca © Goofy601

Zawitałem też po raz kolejny na Piwną. Tu na terenie olbrzymiej niegdyś Huty 1 Maja ostała się jedynie samotna wieża ciśnień. Reszta to chyba największy w okolicy betonowy plac. Gruba warstwa żelbetu pokrywa niemal całą niegdysiejszą powierzchnię zakładu. Miała być solidnym fundamentem pod park rozrywki. Niestety inwestycji nie sfinalizowano. Szkoda, że nie pomyślano o tym przed wyburzeniem zabytkowych hal. Teraz zupełnie nikomu niepotrzebną betonową pryzmę widać doskonale nawet na zdjęciach satelitarnych ;) Nie rozumiem, czemu nie można by tego przystosować pod parking...

Była huta, jest... betonowy plac :/ © Goofy601

Kawałek dalej pod wiaduktem również zderzenie starego z nowym. Ciekawa galeria zorganizowana przez CH Forum, pokazująca współczesny wygląd miejsc znanych z przedwojennych pocztówek. Całość można również zobaczyć TUTAJ.

Wiadukt kolejowy przy Forum © Goofy601
Gliwice dawniej i dziś © Goofy601

I to właściwie tyle na dziś. Wróciłem do domu przez pięknie usiany niezapominajkami (?, chyba ;) )  park :)

Trochę wiosny w parku :) © Goofy601

Ciut bliżej ;) © Goofy601

I z akcentem sielankowo-rowerowym :) © Goofy601

Gliwice-Sośnica-Gliwice
Kategoria 0 - 25km

Podróż do wnętrza bloga :)

Sobota, 25 kwietnia 2015 · dodano: 29.04.2015 | Komentarze 0

Dziś był jeden z tych dni, które skutkiem szczęśliwego zgrania się kilku czynników, okazują się całkowicie spełnione rowerowo. Pół dnia wolnego, góry, Ela z chęcią na rowerową wycieczkę no i oczywiście rewelacyjna pogoda. To się musiało udać :)

Wyruszyliśmy później niż było zakładane. Łańcuch w Meridzie trochę się "zbrązowił" na wiosnę i dłuższą chwilę zajęło doprowadzenie go do porządku. (Tak drogie dzieci, trzymajcie swoje rowery w suchych pomieszczeniach... ;) )
Gdy wszystko zaczęło działać jak należy, mogliśmy już jechać. Za pierwszy cel obraliśmy Kozy. Na tutejszej giełdzie staroci zamierzałem upolować jakiś interesujący "okaz". Niestety tak nas urzekły górsko-wiosenne widoki, oraz napotkane po drodze podjazdy (kto wie co bardziej ;) ), że dotarliśmy do celu na samą końcówkę. Na placu targowym trwało już wielkie pakowanie ;)

S69 - obwodnica Bielska © Goofy601

Podjazdy wcale nie są takie straszne :) © Goofy601

Wiosna - kwitną kwiaty... © Goofy601

Albo się coś buduje ;) © Goofy601

Kozy - zabytkowa owczarnia z XVII wieku © Goofy601

Kozy - jarmark staroci :) © Goofy601

Nie zrażeni tym drobnym potknięciem logistycznym udaliśmy się do pobliskiego parku by trochę odsapnąć. Rozsiedliśmy się wygodnie na ławeczkach w cieniu wielkiego platana nieopodal neoklasycystycznego pałacyku.

Pałac Czeczów © Goofy601

Przypałacowy platan - tak to można odpoczywać :) © Goofy601

O, mocy tego prastarego drzewa, spłyń na mnie i pomóż ogarnąć tę mapę... :P © Goofy601

Gdy tak odpoczywaliśmy pod rozłożystym drzewem słuchając śpiewu ptaszków, dotarło do mnie, że oto przecież znajdujemy się  na terytorium Niezależnych Krokodyli :) To dlatego i platan i pałac wydawały mi się tak dziwnie znajome ;) Już chciałem wytyczać trasę do tutejszej stolicy artystycznej fotografii - Kobiernic, gdy zdałem sobie sprawę, że przecież nie znam adresu, a numer telefonu został w domu... :/ No cóż, niespodziewana wizyta zapoznawcza będzie musiała poczekać ;)  W takim razie pojeździmy sobie trochę po tej krainie, znanej jedynie z licznych zdjęć i barwnych blogowych opisów. Taka podróż po blogu "od środka" ;)

Muszę przyznać, że rowerowo okolica jest naprawdę piękna. Najpierw cały czas z górki. Asfalt równy, ruch nieduży. Pełen relaks. Pofalowany krajobraz, liczne stawy rozsiane między polami, wyglądają  znajomo, mimo że jestem tu po raz pierwszy ;)

Ruszamy zwiedzać :) © Goofy601

Stawy w Pisarzowicach © Goofy601

Wilamowice już blisko :) © Goofy601

Trochę już wygłodniali dotarliśmy do Wilamowic. Ela została przyjrzeć się bliżej tutejszemu sanktuarium św. abpa Józefa Bilczewskiego, a ja ruszyłem w poszukiwaniu jakiejś strawy. Niestety mimo iż rynek piękny nie znalazłem tam nic z możliwością bezpiecznego pozostawienia roweru. Zapięć oczywiście zapomnieliśmy ;) Na stacji benzynowej też niestety tylko paliwo. Trafił się natomiast taki sympatyczny bąbel. Niestety całkowicie niejadalny ;)

Pięknie zachowany Maluszek :) © Goofy601

Wróciłem do Eli z wieścią, że za drugie śniadanie muszą nam wystarczyć batoniki. Posiłek może niezbyt wyszukany, ale dodał sił. Po chwili mogliśmy już jechać dalej :)

Pod sanktuarium - z bliska jest nieco większe niż typowy wiejski kościółek ;) © Goofy601

Rynek w Wilamowicach © Goofy601

Nie byłbym sobą gdybym tego nie sfocił ;)
Tajemnicze zabudowania fabryczne na granicy Wilamowic i Starej Wsi © Goofy601

Z Wilamowic dotarliśmy do Starej Wsi. Już za pierwszymi zabudowaniami krajobraz został całkowicie zdominowany przez stawy. Wspaniałe widoki :)

Stara Wieś - stawów to tutaj jest sporo :) © Goofy601

Wiosna w pełni :) © Goofy601

Na liście zabrakło miejsca :P © Goofy601

W centrum wsi trafiliśmy na zabytkowy drewniany kościół Podwyższenia Krzyża Św. Niestety zamknięty. No cóż, w końcu to tylko niewielka sobota ;) W Wielką zapewne byłby otwarty.

Kościół Podwyższenia Krzyża Św. - Stara Wieś © Goofy601

Niedaleko znajduje się również gniazdo bociana Filipa. Niestety tu również pocałowaliśmy klamkę ;)

Domostwo bociana Filipa. Gospodarza brak ;) © Goofy601

Można i tak - jak w każdym centrum ;) © Goofy601

Niedaleko trafił się też kolejny z legendarnych już krzyży z czaszką. Rzeczywiście jest ich tu w okolicy sporo :)

Najprawdziwszy krzyż z czaszką :D © Goofy601

Ze Starej Wsi odbiliśmy na Janowice. Tu już trzeba było się trochę pomęczyć z podjazdem, ale cały trud wynagrodziły widoki :)

Podjazd w Starej Wsi © Goofy601

Pola i pagórki :) © Goofy601

Jedzie się pięknie :) © Goofy601

Droga na Janowice © Goofy601

Figura w Janowicach © Goofy601

Zawsze mnie fascynowała składnia na starych przydrożnych figurach ;)

Mimo upływu lat napis wciąż czytelny :) © Goofy601

Jako że żołądki zaczęły coraz głośniej domagać się obiadu, zdecydowaliśmy się opuścić szlak rowerowy i przez Hałcnów wrócić z powrotem do Bielska. Oczywiście wszystko bocznymi i widokowymi dróżkami :)

Kierunek Bielsko © Goofy601

Kolejny czaszkowy krzyż. Tym razem Hałcnów © Goofy601

No to wróciliśmy ;) © Goofy601

Tak oto zakończyła się nasza sobotnia przejażdżka. Dystans jak na Eli debiut w tym roku całkiem zacny. Do tego 3 nowe gminy do kolekcji :) No i zupełnie przypadkowo udało się zobaczyć na żywo pejzaże towarzyszące na co dzień autorom blogów, które czytuję niezmiennie od prawie pięciu lat ;) Elu i Piotrze - pięknie tam u Was :)

Bielsko Biała-Kozy-Pisarzowice-Wilamowice-Stara Wieś-Janowice-Hałcnów-Bielsko Biała
Kategoria 25 - 50km, Odkrywczo

Do pracy 44/2015

Czwartek, 23 kwietnia 2015 · dodano: 06.05.2015 | Komentarze 0

Miało być gdzieś dalej, lecz znów projekt wziął górę nad czasem wolnym ;) Nic to. Do zachodu słońca jeszcze trochę zostało W sam raz by przejechać się trochę okrężną drogą po "technicznej". Na początku byłem zbyt "wypluty" by chciało mi się przebierać nogami. Jednak im dalej w las, tym robiło się fajniej. Wiatru brak, słoneczko przygrzewa. Jest ok.

Gdy znudził mi się slalom między rolkarzami, podjechałem sobie jeszcze od tyłu na lotnisko. Trylinka + wąskie opony to nie jest to co tygrysy lubią najbardziej ;) Gdy już wytrzęsło mnie konkretnie na tych 400m (które pozwoliłem sobie wpisać jako "teren" :P ) na końcu drogi stanąłem oko w oko z... zającem. Właściwie to wypadł na mnie z za zakrętu. Zatrzymał się może z 3 m od roweru równie zaskoczony jak ja :P Niestety, nim zdążyłem dobyć aparatu pokicał dalej na pobliskie wysypisko... ;)

Miałem pierwszeństwo :P © Goofy601

Na lotnisku również sporo spacerowiczów, Jeszcze tylko niezbyt zdrowy fast food-owy obiad i można ruszać z powrotem. W domu też zawsze jest coś do zrobienia... ;)

Wiosna z obiadowym podtekstem ;) © Goofy601

Do pracy 43/2015 + dom

Środa, 22 kwietnia 2015 · dodano: 06.05.2015 | Komentarze 0

Po pracy wybrałem się nawiedzić rodzinne strony. Mimo że Dema przeznaczona jest raczej na drogi o dobrej nawierzchni, na szutrach radzi sobie równie dobrze :)

Można po gładkiej szosie © Goofy601

Ale można i tak :) © Goofy601

Nic mi nie zostało oszczędzone :P © Goofy601

W Grzybowicach trafił mi się taki oto widok. A więc w dobie klimatyzowanych traktorów da się jeszcze uprawiać pole metodą klasyczną. Podejrzewam, że może to być jakaś grupa rekonstrukcyjna ;)

Zapewne grupa rekonstrukcyjna ;) © Goofy601

Wokół zaprzęgu wesoło brykał sobie źrebak :)

Beztroskie podrygi ;) © Goofy601

Powrót jak zwykle dość późno ;)

Gliwice-Żerniki-Szałsza-Ziemięcice-Świętoszowice-Grzybowice-Wieszowa-Rokitnica-Wieszowa-Grzybowice-Czekanów-Szałsza-Żerniki-Gliwice
Kategoria 25 - 50km

Do pracy 42/2015 +US+zabawa z wiatrem ;)

Wtorek, 21 kwietnia 2015 · dodano: 06.05.2015 | Komentarze 0

Dziś przed pracą misja specjalna - odwieźć PIT do skarbówki. By zdążyć  zabrałem "ten szybszy" rower ;) O 7:15 wielkie otwarcie, a tu jeszcze trzeba przepisać starannie, ustawić się w kolejce, oddać i wrócić przed 8:00. Jakimś cudem się udało, choć musiałem wysilić wszystkie drzemiące we mnie talenty nawigatorskie, by uniknąć stania na światłach i w porannych korkach. Kurierzy to mają przekichane ;)

Parking dla VIP-ów :P © Goofy601

Do pracy dotarłem w miarę na czas, mokrusieńki (na te +4'C trzeba się było jakoś ubrać ;) ), ale za to ze średnią prawie 25km/h. Jak na 26km w mieście, to nawet zadowalający wynik ;)

Gdy już doprowadziłem się do ładu i przepracowałem moje 8 godzin z kawałkiem, stwierdziłem, że jeszcze mi mało. Szybki obiad i hurrraaa, na podbój okolicznych wiosek. Tak mi się przynajmniej wydawało ;) Zaraz po wjeździe na techniczną przy A4, porywisty wiatr z północnego zachodu skutecznie ukrócił mój optymizm i stał się niemałym utrapieniem. Miała być relaksująca przejażdżka, a do samej Ostropy toczyłem nierówną walkę z "żywiołem". Fakt, na okolicznych polach miał się gdzie rozpędzać ;) Trudno się dziwić, że większość rowerzystów jechała w przeciwnym kierunku. W moim tylko chyboczący się na wszystkie strony rolkarze :P

W Ostropie zwrot w kierunku Wilczego Gardła. Tu po równiutkim asfalcie jechało się wręcz bajecznie. 30km/h na liczniku prawie bez pedałowania ;)

Nareszcie z wiatrem :) © Goofy601

Już sobie snułem w myślach, że skoro wicher przeszedł na moją stronę to może będę mu w stanie wybaczyć uprzednie psikusy. Niestety przy pierwszym skręcie w Smolnicy uderzył znów. Tym razem od lewej burty. Trasa piękna, droga świeżo zrobiona, w Smolnicy nawet elegancka czerwonoasfaltowa rowerówka. Ale co to za jazda w ciągłym przechyle w lewo? :P I tak do samego Bojkowa... Raz nawet wywiało mnie z drogi do rowu ;)

Wzorcowa ścieżka w Smolnicy © Goofy601
No, żeby nie było tak różowo ;) © Goofy601

Stawik © Goofy601

Wiosna nie daje za wygraną ;) © Goofy601

Remonty dróg bywają irytujące, ale efekty... :) © Goofy601

W Bojkowie - tradycyjnie droga jak po bombardowaniu. Od jakiegoś czasu nie lubię tędy jeździć, chyba że w wyższej konieczności. Na dobrą sprawę nawet nie wiem jak ta wieś wygląda, bo zamiast rozglądać się wokół trzymam mocno kierownicę lawirując między dziurami, przekopami i łatami w asfalcie. Dla urozmaicenia za każdym razem są w innym miejscu ;)
Tu postanowiłem wracać. Na dziś już wystarczy tego kopania się z koniem ;) Skręciłem w lewo na Bojkowską, bo blisko, bo z górki... A tu  mój stary dobry znajomy - wiatr w twarz :P

Powiadają, że pogoda ma się utrzymać przynajmniej do końca tygodnia. Fajnie. Tylko poproszę mniej wiania na przyszłość. Prócz tego warunki do jazdy idealne :D
I znów licznik wskazał ponad dwa miliKoty ;)

Gliwice-Ostropa-Wilcze Gardło-Smolnica-Żernica-Bojków-Gliwice
Kategoria 50 - 75km

Do pracy 41/2015 + gliwicowanie

Poniedziałek, 20 kwietnia 2015 · dodano: 06.05.2015 | Komentarze 0

Dziś wiatr wykazał się olbrzymią zmiennością. Silne, ciepłe podmuchy targały Gazelą to w jedną to w drugą. Takimi "skokami", zatrzymywany lub poganiany przez wiatr, dokulałem się na obiad. Po posiłku krótka przejażdżka po mieście. Wszak takiej pogody zmarnować nie można (mimo, że jeździć prosto nie za bardzo się da ;))

Nawet nie przypuszczałem, że kamienice przy Piwnej są aż takie stare. Odświeżona elewacja Starego Browaru zupełnie na to nie wskazuje. A na resztę, pokrytą grubą warstwą sadzy dotąd nie zwracałem uwagi ;)

Okopcone kamienice przy Piwnej © Goofy601

Gdy przyjrzeć się bliżej... :) © Goofy601

Budynek dyrekcji Huty 1 Maja © Goofy601

Wspaniale zdobiony portal © Goofy601

Nie obyło się też bez tajemniczych płaskorzeźb :)

Dyrekcja huty - płaskorzeźba © Goofy601

Jeszcze tylko kilka kółek po starówce, wizyta w ulubionym rowerowym i do domu. Starczy na dziś ;)