Czerwiec, 2011

Podjazdy:227 m

Między kroplami ;)

Czwartek, 30 czerwca 2011 · dodano: 01.07.2011 | Komentarze 2

Duży rowerowy głód wygonił mnie dziś na niepewną pogodę. Byłem pewien że jak tylko wyjdę z pracy to zacznie lać. I miałem rację :P Gdy dojechałem do domu okazało się że tu już jakiś czas nie padało więc drogi są względnie suche. Zaopatrzony w odzież ochronną ruszyłem więc na małą przejażdżkę z nadzieją że mnie nie zmoczy.

I nawet dość długo mi się udawało. Dopiero na Zaborzu zaczęło mżyć. Przeczekałem trochę na stacji benzynowej aż przestało. Następny przymusowy postój na stacji pod platanem. Tu już musiałem odczekać dobre czterdzieści minut bo zaczęło ostro zacinać ;) Ponieważ nie zanosiło się na poprawę ale wiatr się zmniejszył, zarzuciłem pelerynę i powoli ruszyłem w stronę domu. Ulicami płynęła woda i trzeba było omijać co większe kałuże. W Mikulczycach przestało padać. Niestety do czasu. W okolicach przejazdu dopada mnie straszna ulewa. Skąd się wzięło tyle wody? :P Na jezdni szybko tworzy się jezioro w którym brodzą samochody, bo właśnie zamknął się szlaban ;) Wszystko to było mi dane obserwować z bezpiecznego i suchego przystanku.

Leje :P © Goofy601

Nie ma to jak dach nad głową ;) © Goofy601

Lało tak kilkanaście minut a gdy przestało ruszyłem w stronę domu. Nawet nie zmokłem za bardzo :P

P.S. Tak mi było spieszno na rower że zapomniałem aparatu ;) więc dziś zdjęcia z komórki.

Rokitnica-OMG-Biskupice-Ruda Śląska-Zaborze-Zabrze Centrum-Mikulczyce-Rokitnica
Kategoria 25 - 50km, Odkrywczo

Podjazdy:386 m

Matyska między posiłkami ;)

Niedziela, 26 czerwca 2011 · dodano: 27.06.2011 | Komentarze 2

Wczoraj odpoczywaliśmy. Eli należała się chwila wytchnienia po przejechaniu życiowego dystansu. Poza tym deszcz postanowił sobie troszeczkę popadać, więc i tak pewnie daleko byśmy nie ujechali.

Dziś dzięki uprzejmości Łukasza i Dory (dziękuję za użyczenie miejsca w bagażniku :) ) mogliśmy sobie pozwolić na małą wycieczkę przed obiadem.
W pierwszej kolejności skierowaliśmy się nad Sołę by przy pomocy szmatki, szczoteczki do zębów i odrobiny cierpliwości doprowadzić nasze rowery do jako takiego wyglądu ;)

Wielkie mycie ;) © Goofy601

Znów czysty :) © Goofy601

Jak wiadomo górskie błoto najlepiej zmywa się górską wodą, więc mycie nie zabrało nam dużo czasu. Lżejsi o dobrych kilka kilogramów ruszyliśmy w stronę Cięciny z nadzieją by chociaż zajrzeć do kościoła św. Katarzyny. Niestety pomimo niedzieli nadal był zamknięty :/

Obraliśmy zatem inny cel będący w zasięgu naszych możliwości czasowych – Matyskę. Całkiem spora górka (609 mnpm) między Przybędzą a Radziechowami, z wielkim milenijnym krzyżem na szczycie oraz ciekawą interpretacją drogi krzyżowej – Golgotą Beskidów, którą mieliśmy nadzieję obejrzeć.

Wybraliśmy podjazd od strony Przybędzy. Dość stromy ale za to po nowym równiutkim asfalcie. Im dalej w górę tym ładniejszy roztaczał się widok na nasze ulubione pasmo Romanki-Rysianki-Lipowskiej. Końcowy etap podjazdu, a raczej właściwy szlak na Matyskę to już niestety betonowe płyty z dziurką. Nie ma rady, trzeba prowadzić.

Po płytach do góry... © Goofy601

Przed nami Matyska. © Goofy601

Dalej płytami, tylko trochę nowszymi dotarliśmy pod X stację. Muszę przyznać, że rzeźby robią wrażenie. Ciekawie tez komponują się z otaczającym krajobrazem. A widać stąd całkiem sporo :)

Pasmo Romanki w chmurach. © Goofy601

Droga na Matyskę © Goofy601

W sumie obejrzeliśmy ostatnie 5 stacji. Pozostałe znajdują się wzdłuż podjazdu od strony Radziechów. Zostawiliśmy sobie tą opcję na następny raz.

Golgota Beskidów - stacja X © Goofy601

Golgota Beskidów - stacja XI © Goofy601

Golgota Beskidów - stacja XII © Goofy601

Postać w kapturze. © Goofy601

Widok w kierunku Żywca. © Goofy601

Tablica pod krzyżem milenijnym. © Goofy601

Anioł z wuwuzelą? ;) © Goofy601

Spory wiatr przyciągnął tu też miłośników szybowania na paralotni

A może by trochę polatać? ;) © Goofy601

Na szczycie :) © Goofy601

Widok ze szczytu można kontemplować bardzo długo, zwłaszcza przy dobrej pogodzie. Teraz jednak chmury znad Romanki zdawały się przemieszczać w naszym kierunku. Zegarek też sugerował, że pora już wracać. Jeszcze tylko kilka zdjęć, techniczny zjazd w dół po płytach i już mogliśmy się delektować swobodną utratą wysokości z perspektywy rowerowego siodełka :) I tak aż do samej Cięciny – równo i szybko :) Dalej wzdłuż Soły przez Węgierską Górkę do Ciśca.

Demon Prędkości :D © Goofy601

Trakt Cesarski (potocznie Cesarka :) ) © Goofy601

Smaczny obiad i pakowanie dobytku do auta. Miało być bezproblemowo, a skończyło się rozkręceniem roweru na części ;) Ale się zmieścił. Pierwszy raz wykręciłem siodełko i poluzowałem mostek :P

W Rokitnicy ponowny montaż zestawu „zrób to sam” i triumfalny powrót ostatnie kilkaset metrów na kołach. Jakoś nie wyobrażałem sobie powrotu z ramą pod pachą ;)

Tym sposobem zakończył się kolejny aktywnie i rowerowo spędzony weekend. Kiedy następny? :)

Cisiec-Węgierska Górka-Cięcina-Przybędza-Matyska(609 mnpm)-Przybędza-Cięcina-Węgierska Górka-Cisiec-auto:P-Rokitnica
Kategoria Odkrywczo, 25 - 50km

Podjazdy:623 m

Na Krawców Wierch :)

Piątek, 24 czerwca 2011 · dodano: 27.06.2011 | Komentarze 2

Dzisiejszy dzień upłynął pod znakiem kolarstwa górskiego z prawdziwego zdarzenia. Było wszystko czego trzeba – strome podjazdy, upał, trochę błota, loty przez kierownicę, techniczne zjazdy, szerokie szutry i obiad w bacówce :) Ale po kolei…

Tablica na schronisku. © Goofy601

Po wczorajszym zwiedzaniu sztuki sakralnej przyszedł czas na prawdziwie górską przygodę :) Umówiliśmy się ze znajomymi na wspólne zdobywanie Krawców Wierchu (1064 mnpm). Na miejsce zbiórki (do Rajczy) dojechaliśmy sobie pociągiem. Niby to tylko trzy stacje, ale Pan Konduktor przez dobre 10min wypisywał ponad półmetrowej długości bilet ;) Kiedyś uwinąłby się z tym raz dwa na małej karteczce papieru, lecz teraz ma do dyspozycji terminal. Jak ta technika idzie na przód ;)

Dworzec w Rajczy. © Goofy601

Na dworcu w Rajczy szybki sms do Piotrka. Spotykamy się w drodze do centrum. Na bliskiej stacji dołącza do nas Sandra i w takim składzie ruszczmy do Glinki.
Po drodze mijamy stary kamieniołom nad którym można sobie zjechać na linie by niczym mucha złapać się siatki po drugiej stronie. Może innym razem skorzystamy z tej atrakcji, bo jesteśmy już trochę spóźnieni.

Kamieniołom w Ujsołach. © Goofy601

Sandra w jest umówiona z koleżanką, więc odprowadzamy ją do Glinki (odprowadzamy to mocne słowo, bo nie możemy jej dogonić na podjazdach ;) ) i ruszamy na podbój górskich szczytów w składzie Ela i dwa Piotrki ;)
Jeszcze kawałek przez wieś i skręcamy na żółty szlak, który ma nas doprowadzić do celu.

Ciekawy pojazd w Glince. © Goofy601

No to zaczyna się "podjazd właściwy" ;) © Goofy601

Na początek ostre podejście po betonowych płytach. Podejście, bo jazda jest bardzo problematyczna. Mimo że na nogach to i tak jest wesoło. Nabieramy wysokości i zaczynają się pojawiać odcinki nadające się do jazdy ;)

Serpentyny z płyt dziurkowanych ;) © Goofy601

W drodze na Krawców Wierch. © Goofy601

A za plecami takie widoki :) © Goofy601

Kawałek dalej zaczyna się teren. Tu już jedzie się przyjemnie. Czasem stromo, czasem trochę błota po wczorajszej burzy. Mijamy schronisko i szturmujemy kolejne podjazdy.

Po drodze zachmurzyło się i zaczęło mocniej kropić. Pora założyć kurtki.

Trochę deszczu - czas ubrać kurtki. © Goofy601

Kwiatuszek ;) © Goofy601

Deszcz szybko minął zostawiając po sobie kilka kałuż u sporo błota, które tylko potęgowało frajdę z jazdy :P

Po błocie podjeżdża się najlepiej :) © Goofy601

Nawet niespecjalnie brudni dotarliśmy na Halę Krawculę gdzie znajduje się bacówka. Znów wyszło słońce i zrobiło się przyjemnie, zostaliśmy więc na dworze oddając się błogiemu lenistwu.

Już widać bacówkę :) © Goofy601

Ponad godzinę zabawiliśmy na szczycie. Pogaduchy, zdjęcia, opowieści no i oczywiście coś pożywnego do zjedzenia. Nigdzie mi tak zupy nie smakują jak w beskidzkich schroniskach ;) Takie… treściwe :)

Bacówka na Krawców Wierchu. © Goofy601

Generalnie bardzo sympatyczne miejsce. Trochę na uboczu szlaków turystycznych więc nie ma tłoku. Czysto, zadbane i wszystkiego tak w sam raz :)

Czytelny komunikat :) © Goofy601

Na zjazd wybraliśmy niebieski szlak do Złatnej. Tu już nieco bardziej wymagająca trasa. Wąsko, momentami bardzo stromo a po szlaku płynie woda. Piotrek twardo zjeżdżał gdzie tylko się dało, my asekuracyjnie prowadziliśmy.

Bywało wąsko. © Goofy601

Na jednym z kamieni stracił tylny błotnik a chwilę później wykonał efektowne turlanie się z górki. (prawdopodobnie od tej pory Ela zaczęła rozważać zakup kasku :P ) Nic mu się na szczęście nie stało, tylko rower zgubił tylne koło. Po wprawnym rozdzieleniu zaciśniętych klocków przy pomocy nożyka możemy ruszać dalej. :)

Szybki serwis :) © Goofy601

Kawałek dalej droga zmieniła się nie do poznania – szeroka szutrówka aż kusiła by się bardziej rozpędzić. Zupełnie inny komfort jazdy ;)

Tak to można zjeżdżać :) © Goofy601

Żwawym tempem, praktycznie bez wysiłku docieramy do samych Ujsół. Tu dołącza do nas Sandra i w komplecie wracamy do Rajczy. Reszta wieczoru upłynęła bardzo miło u Piotrków w ogródku.

Efekt szybkiego zjeżdżania ;) © Goofy601

Zebraliśmy się dopiero wieczorem bo Ela chciała wracać do Ciśca na kołach. Zaopatrzony w kamizelkę i tylne lampki zamykałem peleton. Chyba byliśmy widoczni na drodze bo dotarliśmy w jednym kawałku, a było już prawie ciemno. Przy okazji Ela pokonała dziś swój życiowy dystans – pierwsze 40km. I to w jakim stylu :D

Rajcza-Ujsoły-Glinka-Krawców Wierch (1064 mnpm)-Złatna-Ujsoły-Rajcza-Milówka-Ciesiec.
Kategoria MOT, Odkrywczo, 25 - 50km

Podjazdy:509 m

Dojazd kombinowany ;)

Czwartek, 23 czerwca 2011 · dodano: 27.06.2011 | Komentarze 0

Długi weekend wspomagany urlopem czas zacząć.

Dzień pierwszy poświęcam na dotarcie w góry, gdzie wspólnie z Elą (i rowerami ;) ) mamy zamiar odwiedzić kilka ciekawych miejsc. Oczywiście o ile pogoda pozwoli. Z tego co widać za oknem może być chłodno i popadać, ale pewnie to tylko złudzenie spowodowane wczesnym wstaniem.

Będzie padać czy nie? © Goofy601

Wcześnie rano wyruszam w kierunku dworca PKP. 9km na rozgrzewkę dobrze mi zrobi. W sakwach pełen zestaw do ochrony przed deszczem więc nie obawiam się zmian pogody.

Wydawało by się nić prostszego dojechać w góry pociągiem. Przecież tyle razy to robiłem. Tym razem jednak PKP przygotowało kilka weekendowych atrakcji:

- remont torów za Bielskiem
- w Bielsku przesiadka na autobus do dzielnicy Lipnik
- brak opcji przewożenia roweru w w/w autobusie ;)

Jako że średnio mi się chciało ścigać z autobusem na trasie między dwiema stacjami, zdecydowałem że podróż koleją zakończę w Bielsku a dalej już na kołach.

Jednowagonowy skład Intercity ;) © Goofy601

Pozytywnym akcentem był tańszy bilet i rozszerzona na Boże Ciało promocja, w ramach której rower przewiozłem za złotówkę :) Do Katowic miła pogawędka z panem Kierownikiem Pociągu, w Katowicach przesiadka, tym razem do ostatniego wagonu. Nieco ponad godzinka jazdy i znalazłem się na dworcu w Bielsku.

Zabytkowy dworzec w Bielsku. © Goofy601

Ten ładnie odnowiony budynek znajduje się na Szlaku Zabytków Techniki.
Jest jeszcze wcześnie. Skoro już tu jestem i to na rowerze, grzechem byłoby choć trochę nie pozwiedzać :) Stare miasto w Bielsku jest piękne. Bogato zdobione kamienice, wąskie uliczki a wszystko to umieszczone na wzgórzu.

Zamek w Bielsku © Goofy601

Kamienice. © Goofy601

Wąskie uliczki. © Goofy601

Widok ze wzgórza zamkowego. © Goofy601

Pod zamkiem trafiam na ołtarz z Papieżem ;)

Ołtarz papieski? © Goofy601

Najprościej byłoby główną drogą dojechać do Ciśca. Zapał do zwiedzania ogarnął mnie jednak na dobre. Na głównej drodze spory ruch – wszystkim się spieszy na weekend. Taka jazda nie jest przyjemna. Co innego na drogach bocznych, tu zupełne pustki :) Postanawiam więc jechać główną drogą tylko jeśli to będzie konieczne.

Na wylocie z Bielska oglądam budowę nowego kotła fluidalnego w elektrociepłowni. Na tym etapie konstrukcja robi wrażenie :)

Nowy kocioł fluidalny w bielskiej elektrociepłowni. © Goofy601

Budowa kotła. © Goofy601

W Mikuszowicach odbijam w dół na ul. Cyprysową by zwiedzić drewniany kościółek św. Barbary z 1690 roku. Trafiam akurat na wymarsz procesji. Jest więc wyśmienita okazja zobaczyć kościół od środka. A jest co oglądać. Przepiękna barokowe polichromia przedstawiająca sceny z życia św. Barbary pokrywa dosłownie wszystko. Jak gigantyczny tatuaż na ścianach świątyni ;) W centrum prezbiterium znajduje się replika gotyckiego tryptyku ołtarzowego z 1470r. (do 1935r można było oglądać oryginał. ) Na zdjęciach niestety ołtarz pozostaje niewidoczny gdyż zasłania go podobizna Naszego Błogosławionego ;)

Kościół św. Barbary w Mikuszowicach © Goofy601

Płyta nagrobna przy kościele. © Goofy601

Wnętrze kościoła w Mikuszowicach © Goofy601

Polichromia. © Goofy601

Ołtarz kościoła w Mikuszowicach. © Goofy601

Wejście na chór. © Goofy601

Płyty przy kościele. © Goofy601

całość bardzo efektownie pokazano TUTAJ

Po nasyceniu się widokiem i zajrzeniu w każdy kąt ruszam dalej do Wilkowic. Tu odbijam na Łodygowice. Spory podjazd tu mają. Na szczęście widoki rekompensują wysiłek. Zaczyna się robić ciepło.

Skrzyczne widziane z Wilkowic. © Goofy601

Do Łodygowic długi szybki zjazd nowiutkim asfaltem. Dużo zakrętów, ale na większości z nich lustro, co daje jakieś poczucie bezpieczeństwa ;)

No to jedziemy w dół :) © Goofy601

Autoportret :P © Goofy601

Ołtarz w Łodygowicach. © Goofy601

W Łodygowicach kolejny drewniany kościół na dzisiejszym szlaku (1636r). Tym razem już po procesji, ale jeszcze nie zamknięty więc znów załapałem się na zwiedzanie „inside” :)

Wystrój zupełnie odmienny ale też robi wrażenie. Nieco przytłacza ilość zielonych ołtarzy bocznych.

Drewniany kościół w Łodygowicach. © Goofy601

Zakrystia i rower proboszcza? ;) © Goofy601

Wchodzimy do środka... © Goofy601

Malowidło na suficie. © Goofy601

Zielone ołtarze w kościele w Łodygowicach. © Goofy601

Wnętrze kościoła. © Goofy601

Trochę to dziwne, że kościelny wypraszam modlących się ludzi „bo już posprzątał i zamyka”, ale jak każą to trudno. Mała przekąska i ruszam dalej. Robi się już naprawdę ciepło.

Plac przed kościołem. © Goofy601

Wracam na główną drogę i tak już do samego Żywca. Mijam Browar (trzeba będzie kiedyś zwiedzić ), rondo, w Radziechowach skręcam na Wieprz.

Żywiecki browar. © Goofy601

Browar Żywiec. © Goofy601

W drodze na Wieprz. © Goofy601

Tu znów ciekawy kościół, tyle że nie drewniany.

Kosciół w Wieprzu. © Goofy601

Moim ostatnim celem „po drodze” na dziś jest kościół św. Katarzyny w Cięcinie. Najstarszy z dzisiaj odwiedzonych (1542r) , ale niestety zamknięty. Przez kratę niewiele widać :/ Patrząc na nowy gont aż trudno uwierzyć, że jeszcze niedawno dach był pokryty eternitem ;)

Kościół św. Katarzyny w CIęcinie ( z nowym gontem) © Goofy601

Tylko tyle widać przez kratę :/ © Goofy601

Wykaz wikarych na przestrzeni wieków. © Goofy601

Wieża kościoła w Cięcinie. © Goofy601

Od tego całego zwiedzania robi się już późno. Miałem być o 12 a dochodzi 13:30 :P Nie ociągając się więc raźno ruszam w kierunku Ciśca, gdzie czeka na mnie Ela i pożywny obiadek :)

W końcu u celu ;) © Goofy601

Wieczorem okazuje się jak ładnie spaliłem sobie ręce :P A mówili że będzie pochmurnie ;)

Kolarska opalenizna ;) © Goofy601

Rokitnica-Mikulczyce-Zabrze Centrum-pociąg-Bielsko Biała-Mikuszowice-Wilkowice-Huciska-Łodygowice-Żywiec-Radziechowy-Wieprz-Cięcina-Węgierska Górka-Cisiec.
Kategoria Odkrywczo, 50 - 75km

Podjazdy: 53 m

Próba drogowa - drogi i sprzętu ;)

Środa, 22 czerwca 2011 · dodano: 27.06.2011 | Komentarze 1

Na zbliżający się długi weekend zapowiada się szaleństwo po górach. By móc czerpać z tego jak najwięcej przyjemności musiałem przeprosić się ze starymi oponami. Bieżnik na beskidzkich szlakach bywa czasem przydatny ;)

Po ponownym uterenowieniu, regulacjach i smarowaniu przyszedł czas na jazdę testową. Tak dla pewności czy wszystko gra. Skierowałem się na nowobudowana drogę do mającej powstać niedługo strefy ekonomicznej. I tu kompletne zaskoczenie – rondo otwarte dla ruchu, a przy drodze wyrosła w ciągu tygodnia piękna ścieżka rowerowa :D Niskie, niewyczuwalne krawężniki i czarna nitka idealnie równego asfaltu ciągnąca się wzdłuż pola w kierunku os. Młodego Górnika. Szykuje się fajny asfaltowy skrót na błotniste dni :)

Nowa ścieżka rowerowa :) © Goofy601

Jadę sprawdzić jakość wykonanych prac. Jadę i mimo grubych opon nie czuję nic. Jedzie się można by rzec luksusowo :) Dojeżdżam do końca, a tu kolejna miła niespodzianka – łącznik ze ścieżką zamknięta dla samochodów wiodącą prosto na osiedle. I znów żadnych ostrych krawędzi, wszystko spasowane bardzo dokładnie. Nie wiem jak to będzie wyglądało po zimie, ale teraz można tylko Panów Drogowców pochwalić za kawał dobrej roboty.

Dla pewności (może mi się tylko przyśniło;) ) jadę jeszcze raz w drugą stronę. Może by tak trochę szybciej? Jak się okazuje bez problemu da się pojechać ponad 50km/h (oczywiście przy pustej drodze, inaczej bym się nie odważył). Gdyby nie terenowe kapcie na pewno dałoby się szybciej, ale wtedy nie byłoby efektu dźwiękowego w stylu „pikujący szerszeń” :P Tego mi brakowało :D

Jeszcze tylko kółko na rondzie i pora do domu – trzeba się wyspać przed jutrem.
Kategoria Odkrywczo, 0 - 25km

Podjazdy:125 m

Już prawie lato :)

Poniedziałek, 20 czerwca 2011 · dodano: 21.06.2011 | Komentarze 0

Wyraźnie już zbliża się lato, mam tu nam myśli długość dnia, bo pod wieczór było raczej chłodno ;) Nie mniej jednak przed godz. 21 wybrałem się na wieczorną przejażdżkę i było jeszcze jasno. Wycieczka taka objazzdowa po okolicy, bez pomysłu, byle tylko troche pokręcić po męczącym dniu. Zajrzałem na cegielnie - spokojnie i cicho. Tylko jakieś dzieciaki złożyły ofiarę całopalną z konika na biegunach... Cóż, skoro wiosną topi się marzanne to latem można palić konika ;)
Dalej już standardowo przez Górniki, Stolarzowice i do domu bo zaczeło się ściemniać.

Płonie, płonie koń na biegunach... ;) © Goofy601

Rokitnica-Wieszowa-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica
Kategoria 0 - 25km

Podjazdy:250 m

Wyrównanie zaległości terenowych + inspekcja budowlana ;)

Środa, 15 czerwca 2011 · dodano: 16.06.2011 | Komentarze 1

Weekend spędzony głównie na asfalcie zaowocował wzmożoną chęcią przejażdżki w teren. Kierując się tym założeniem ruszyłem po obiedzie w kierunku najbliższego lasu (miechowickiego) z zamiarem nie wyjeżdżania z niego, chyba że z wyższej konieczności ;)

Na początku nie chciało mi się okrutnie, nogi takie jakieś ciężkie, przełożenia nienaturalnie niskie… Ale w miarę jak kręciłem się więcej po BTR ochota do jazdy wracała, a trekingowe oponki udowadniały, że nawet 30km/h leśnym duktem im nie straszne.

By nadać dzisiejszemu wyjazdowi jakiś konkretniejszy cel postanowiłem odwiedzić plac budowy autostrady A1 i skontrolować postępy prac. Bardzo szybko im idzie robota na tym odcinku. Sporo asfaltu już zdążyli położyć , a w miejscu gdzie jeszcze niedawno jechałem prostą ścieżką pojawił się okazały nasyp. Oj zmienia się nam krajobraz zmienia… ;)

Zaczyna wyglądać jak autostrada. © Goofy601

Po zbadaniu jakości asfaltu (oraz jego przyczepności gdy nagle zakończył się sporym uskokiem ;) ) pojechałem zobaczyć co słychać nad jeziorem w Miechowicach. Dobrze trafiłem, bo zachodzące słońce dawało fajne światło do robienia zdjęć.

Nad jeziorem. © Goofy601

Pusto, odludnie, przyjemnie. Nie dziwię się wędkarzom że lubią to miejsce, bo faktycznie można by tu siedzieć godzinami i obserwować jezioro, las, pola a na horyzoncie kominy i szyby kopalniane, wieże kościołów i inne budynki świadczące że nie jest się np. na Mazurach ;)

Jezioro w Miechowicach - w tle EC Szombierki. © Goofy601

Kaczuchy. © Goofy601

Perkozy. © Goofy601

Prawie jak Apache ;) © Goofy601

Nasyciwszy się widokiem chciałem pojechać w kierunku Karbia, lecz po drodze okazało się, że miałbym mały kawałek do przepłynięcia. Czyżby podniosła się woda?

Koniec jazdy - trzeba płynąć ;) © Goofy601

Wróciłem więc kawałek przez hałdę (tu opony skapitulowały dopiero na luźnych kamieniach ;) ). Następnie przez podobno zamknięty odcinek drogi dotarłem do Karbia.

Podjazd pod hałdę. © Goofy601

Wiadukt nad przyszłą A1. © Goofy601

Nie wiem dlaczego ktoś zasypał tory wąskotorówki i ustawił taką oto barykadę :(

Ktoś zasypał wąskotorówkę :( © Goofy601

Zjeżdżając w dół nie używaną chyba rowerówką wpadam na pomysł, by odwiedzić jeszcze budowę obwodnicy. Ostatnio się nie udało, ale teraz prace są na pewno dużo bardziej zaawansowane.

Z góry szerszy punkt widzenia. © Goofy601

Kawałek drogą techniczną w kopnym piachu, następnie długim nasypem po wyrównanym podkładzie :)

Szutrowy odcinek obwodnicy ;) © Goofy601

Dalej znów rozkopane więc z powrotem na techniczną. Tym razem pod górę po czymś co przypomina sproszkowany cement. Tak drobnego pyłu dawno na drodze nie widziałem. Leży go spora warstwa, ale rozstępuje się pod kołami. Uczucie jakby się jechało po księżycu :P

Z takim bieżnikiem też można :) © Goofy601

W zaroślach odkrywam takie oto coś – ni to bunkier ni magazyn. Betonowa ściana z zamurowanym wejściem ;) Może ktoś wie co to takiego?

Tajemniczy obiekt. © Goofy601

Dalej już jadę asfaltem. Dosyć już tego terenu na dziś ;) Poza tym robi się ciemno i pora przyspieszyć. Wracam przez Miechowice i Stolarzowicką na Helenkę. Po nowej nawierzchni jedzie się przyjemnie i szybko :)

Rokitnica-las-Miechowice-las-Karb-Miechowice-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica
Kategoria 25 - 50km, Odkrywczo

Podjazdy:541 m

Pierwsze Gliwickie Święto Cykliczne

Niedziela, 12 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 2

Po wczorajszym industrialnym szaleństwie myślałem, że nie wstanę, że będą jakieś problemy z poruszaniem się… nic z tych rzeczy. Organizm chyba przyzwyczaja się do długotrwałego wysiłku ;) Skoro nic mnie nie bolało i byłem zdolny do pedałowania nie mogło mnie zabraknąć na trzecim ważnym wydarzeniu tego weekendu – 1 Gliwickim Święcie Cyklicznym. :)

Dzień zapowiadał się słonecznie, nawet bardzo. By uniknąć jazdy w największy upał ruszyłem nieco wcześniej. Dostałem bowiem bojowe zadanie na dzisiaj – by przy okazji kupić na giełdzie dywaniki samochodowe ;) Podjechałem, kupiłem, nawet jakoś weszły do sakwy. Kolejny dowód na jej wszechstronność – mieści się komplet dywaników zwinięty w tutkę :P Mina panów sprzedawców bezcenna ;)

Po zakupach, strategiczny zjazd do lasu w celu zmiany stroju na bardziej elegancki – w końcu to ŚWIĘTO cykliczne (a do tego niedziela ;) ) Na pl. Krakowskim już czekała spora grupa rowerzystów i rowerzystek ubranych dużo szykowniej ode mnie ;)

Rowerowa elegancja. © Goofy601

Dobrze skrojony garnitur i kask dobrany pod kolor :) © Goofy601

Można też na weselnie :) © Goofy601

Ciemne okulary w taką pogodę to podstawa :) © Goofy601

Duże wloty z przodu kasku zapewniają lepsze chłodzenie ;) © Goofy601

Niektórzy podeszli do sprawy praktycznie i przyjechali normalnie „na rowerowo” , co zapewne było niemałym plusem podczas późniejszego przejazdu. Bo słońce przygrzewało dziś bardzo :)

Około godziny 12 został uformowany peleton i przy radosnym dźwięku dzwonków ruszyliśmy na objazd miasta. Kolumna ponad 170 rowerów robiła wrażenie wszędzie :)

Pierwsze Gliwickie Święto Cykliczne © Goofy601

Autoportret :P © Goofy601

Komu by się tam chciało pedałować? ;) © Goofy601

Trwało to trochę, ale dotarliśmy chyba we wszystkie zakamarki Gliwic nim w końcu trafiliśmy do parku Mickiewicza – miejscówki dzisiejszego świętowania. Tam czekały kolejne atrakcje takie jak gra miejska, konkurs elegancji, prezentacja zapięć rowerowych oraz prawidłowego wyposażenia roweru a także pokaz wymiany dętki :)

Jako że akcja miała promować bezpieczne poruszanie się na rowerze sporo było broszurek i gadżetów z tym związanych. Dzięki Kubushowi załapałem się nawet na poszukiwaną od dawna mapę tras rowerowych GOP wydawnictwa Compass. Dzięki :D Dość trudno ją zdobyć bo nie jest dostępna w sprzedaży – jedynie przy takich okazjach ;)

Popołudnie w parku upłynęło na wesołych rozmowach, udziale w konkursie żółwiej jazdy i duuużej ilości focenia.

Zestaw rodzinny. © Goofy601

Nagrody w konkursie elegancji. © Goofy601

Testy wytrzymałościowe zapięć rowerowych ;) © Goofy601

To się musi dać przeciąć... ;) © Goofy601

Prezentacja eleganckiej zmienay dętki :) © Goofy601

Niektórzy udzielali się medialnie ;)

Proszę o kilka słów do kamery... ;) © Goofy601

Do szczęścia brakowało jedynie czegoś pożywnego. A nie było żadnej festynowej kiełbachy czy czegokolwiek prócz darmowej waty cukrowej ( na która się w końcu nie załapałem :P )

Między innymi to przyczyniło się do decyzji o odwrocie przed końcem imprezy. Razem z Danielem i Jankiem ruszyliśmy w stronę domów najkrótszą możliwą drogą czyli zygzakiem :P Jakimś cudem wylądowaliśmy przy kąpielisku, potem na Koperniku a dopiero na końcu w Mikulczycach. Tu planujemy jechać już bez zbędnych objazdów… ale i tak po paru minutach lądujemy na nowym rondzie strefy ekonomicznej. Oczywiście postanawiamy zbadać nową drogę z bajeczne równym asfaltem, nie skażoną jeszcze ruchem samochodowym ;)

Nowa droga pod strefę ekonomiczną. © Goofy601

Przy okazji Daniel pokazuje nam jak w prosty sposób zrobić statyw z drobnych przedmiotów znalezionych przy drodze :P

Leżało przy drodze, nada się idealnie ;) © Goofy601

Jeszcze tylko pamiątkowa focia i wracamy, bo głód daje się we znaki coraz bardziej.

Zdobywcy nowego asfaltu i niedokończonych ścieżek rowerowych :P © Goofy601

Na krótkim odcinku między rondem a pętlą autobusową koledzy zdążyli jeszcze dogadać szczegóły handlu bronią, więc zamiast na wyczekiwany obiad podjeżdżamy jeszcze na chwilę do Daniela gdzie miało dojść do transakcji :P Po krótkiej walce z taśmą izolacyjną towar jest gotowy do transportu i uzbrojony w wiatrówkę Janek kieruje się w stronę Mikulczyc. Odprowadzam go jeszcze kawałek, ale potem naprawdę muszę wracać coś zjeść ;)

Jeszcze trochę taśmy i gotowe :) © Goofy601

Tym sposobem zamiast o 14 wróciłem po 18, z planowanych 40km zrobiło się ponad 60, a bilans całkowity przez ostatnie 3 dni przekroczył 200km ;) Nie powiem, cieszy mnie taki wynik, ale jeszcze bardziej zadowolony jestem z aktywnie spędzonego weekendu w doborowym towarzystwie :)
No i ta kolekcja trofeów… :D

Weekendowe zdobycze :) © Goofy601

Rokitnica-Mikulczyce-Maciejów-Sośnica-Gliwice-1GSC-Żerniki-Maciejów-Mikulczyce-Rokitnica
<em>
(edit 17-6-2011)</em>

A u Yoasi na blogu załapałem się na zdjęcie :)
Kategoria 50 - 75km

Podjazdy:606 m

Industrialny zawrót głowy :)

Sobota, 11 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 3

Dzisiejszy dzień planowałem spędzić na rowerze, na Szlaku Zabytków Techniki. Na tegoroczną Industriadę przygotowano sporo atrakcji i nie sposób było zobaczyć wszystko. Już w tygodniu przygotowałem wstępny zarys trasy uwzględniający co ciekawsze atrakcje w mojej okolicy. Oczywiście plan ten zdążył się ze trzy razy zmienić ;)

Podstawową ideą było jednak wyruszyć rano, wrócić wieczorem, a po drodze zobaczyć maksymalnie dużo ciekawych rzeczy.

Na pierwszy ogień poszła Stacja Wodociągowa w Karchowicach-Zawadzie, gdzie impreza startowała już o 10.00.

Pogoda okazała się być łaskawa – było ciepło i słonecznie :) Drogę do Karchowic urozmaiciłem sobie nowo odkrytym skrótem w Zbrosławicach.

Alternatywna droga do Karchowic ;) © Goofy601

Wyjeżdżam między domkami. Na jednym z podwórek ktoś trzyma helikopter ;)

Nie karmić śmigłowca ;) © Goofy601

Ze Zbrosławic do Karchowic już prosta droga z ładnymi widokami. Chwil kilka i już jestem pod stacją. Wystrzał z armaty ogłasza rozpoczęcie Industriady 2011 :D

Pierwszy cel tuż tuż. © Goofy601

Ten obiekt zwiedzam pierwszy raz. I od razu mam okazję się nim zachłysnąć w całości :) Udostępnione do zwiedzania jest praktycznie wszystko, w każdym zakamarku można liczyć na interesujące wyjaśnienia, prezentacje oraz zabawy o tematyce wodnej. Po prostu wielki industrialny piknik. :) Rower zostawiam bezpiecznie pod opieką i ruszam w teren.

Komin w stacji wodociągowej Zawada. © Goofy601

Od razu załapuję się na zwiedzanie hali pomp z przewodnikiem. Ileż tu wszystkiego… Pomijając fakt, że pompownia jest normalnie w ruchu, oprócz współczesnych pomp są tu olbrzymie maszyny pracujące przed laty. Eksponatów jest naprawdę sporo.

Z cyklu jak to rura potrafi zarosnąć kamieniem ;) © Goofy601

Przygotowano też próby sprawnościowe - pompowanie wody za pomocą roweru oraz ręczne manewry suwnicą.

Stanowisko do manewrowania suwnicą (obiekt niepozorny, ale swoje waży ;) ) © Goofy601

Rower wodny ;)

Rowerem też można pompować wodę :) © Goofy601

W podziemiach prezentacja najstarszej na obiekcie maszyny parowej.

Pokaz Maszyny parowej :) © Goofy601

Najstarsza w zbiorach maszyna parowa. © Goofy601

Tak się ładnie uśmiechał ;) © Goofy601

Idealnie czysta woda :) © Goofy601

Karchowickie atrakcje przyciągnęły sporo zwiedzających, także tych zroweryzowanych. Spotykam Daniela z ekipą. Wybierają się do Gliwic a potem do Rud. Dla mnie to zbyt daleko póki co, ale ciekawy opis tej wyprawy można sobie przeczytać TU :)

W starej kotłowni wyświetlany jest film „Przystanek Zawada” – fabuła rozgrywająca się na terenie stacji pomp. Ciekawy, mimo że załapałem się na drugą połowę ;)

Hala starej kotłowni. © Goofy601

W kolejnym zabytkowym budynku mieści się wystawa „drobniejszych” przedmiotów i starych dokumentów. Zwiedzam też schron dla pracowników położony na tyłach zakładu – otwarty specjalnie z okazji Industriady.

Zejście do schronu. © Goofy601

Atrakcji tyle, że można by tu spędzić cały dzień nie nudząc się nawet przez chwilę. I pewnie bym został dłużej, gdyby nie plany zwiedzenia jeszcze kilku obiektów.

Działko butelkowe ;) © Goofy601

Niewypał ;) © Goofy601

Na chwilę do domu uzupełnić kalorie i zapas napojów i ruszam dalej – do Gliwic.

Pod radiostację już nie zdążę, więc kieruję się od razu pod muzeum odlewnictwa na ul. Bojkowską. Spotykam tam Bibera ( po raz pierwszy w realu :) ). Rozmawiamy chwilę, gdzie warto się wybrać a gdzie nie. Miło było poznać :)

Moją uwagę przykuwa wystawa zabytkowych samochodów. Spore zamieszanie, dużo ludzi – będzie ciężko ze zwiedzaniem. Nie ma gdzie roweru bezpiecznie zostawić :/ Odpuszczam więc muzeum i koncentruję się na samochodach. Są piękne :) Uwielbiam oglądać takie odnowione i dopieszczone detale. Z fotografowaniem problem, bo po pierwsze co chwile ktoś potyka się o rower, a po drugie ( o zgrozo…) karta w aparacie się kończy. Dawno mi się coś takiego nie zdarzyło ;)

Wystawa pojazdów zabytkowych © Goofy601

Wanderer © Goofy601

Polski Fiat 508 © Goofy601

Uroczy 2CV :) © Goofy601

Były też zabytkowe jednoślady :)

Zabytkowe rowery. © Goofy601

Pokręciłem się trochę jeszcze, oddałem trochę pozytywnej energii przechodząc przez specjalną bramkę, pooglądałem auta i rowery… Ale takie tłumy to nie dla mnie. Poza tym czas jechać do Zabrza – czas nie stoi w miejscu ;)

Sympatyczne Zoboty :) © Goofy601

Po drodze ustrzeliłem industrialnego Solarisa – Industriada zapewniła dobrą komunikację między punktami na szlaku.

Industriadowy Solaris. © Goofy601

Docieram pod Guido, tu zupełnie inna atmosfera niż w Karchowicach. Pan w barwach maskujących i „pancernej” kamizelce zagradza mi drogę do bramki i mówi że z rowerem nie wejdę… To co mam z nim zrobić, pytam… do płotu przypiąć… Ha, niedoczekanie.

Cóż, i tak nie dzieje się tu nic ciekawego ;) Jadę do Muzeum Górnictwa Węglowego. Tu bez problemu dogaduję się z panami ochroniarzami, że jeśli tylko przypnę rower to oczywiście, będą mieć go na oku :)

Dziś zwiedzanie jest za darmo – tu również można wejść wszędzie. Jest zatem wyśmienita okazja zapoznać się ze zbiorami muzeum. A jest co oglądać :)

Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu © Goofy601

Oglądam bardzo inspirującą wystawę fotografii postindustrialnej. Genialne. Chciałbym kiedyś sam robić takie ujęcia :)

Fotografia industrialna (autor zdjęcia Marian Miełek) © Goofy601

Ciekawostką jest też pokaz multimedialny na temat powstania węgla w pradawnych czasach.

Powstawanie węgla "na żywo" :) © Goofy601

Zbiory muzeum są naprawdę ogromne. Trzy piętra dość sporego budynku wypełnione eksponatami pogrupowanymi tematycznie i chronologicznie. Całości dopełnia Sala Witrażowa ze zdobionym drewnianym sklepieniem.

Sala witrażowa. © Goofy601

Sala witrażowa © Goofy601

Specjalnie dla najmłodszych muzeum przygotowało własną grę terenową. Dzieci musiały zaliczyć różne zadania w różnych miejscach muzeum. Niektóre były naprawdę ekstremalne np. zjazd ze schodów na łacie górniczej ;) Za każde zaliczone zadanie otrzymały kolejny element układanki. Po zaliczeniu wszystkich wychodził obrazek :)

Po zwiedzeniu muzeum udałem się w „podróż do źródeł steampunku” czyli do skansenu Królowa Luiza. Po krótkim błądzeniu udało mi się tam dotrzeć. Ostatni pokaz maszyny parowej zbiegł się w czasie z moim dotarciem na miejsce więc „steam” się niestety nie załapałem. Za to „punk” się chociaż jeden trafił. Samotny na scenie, jedynie z gitarą i… laptopem, ale przygrywał całkiem przyjemnie :)
Spotkałem też ponownie Bibera :)

Skansen Górniczy "Królowa Luiza"- wejście na pokaz maszyny parowej. © Goofy601

Koncert na jednego człowieka z gitarą i laptopem ;) © Goofy601

Zostawiwszy rower pod obserwacją pana sprzedającego grillowane kiełbaski ruszyłem zwiedzać pozostałe atrakcje. Jedną z nich było muzeum starych samochodów. Nieduże ale fajne. Widać, że kilka aut jeszcze czeka na renowację, ale niektóre są już ładnie dopracowane. Na środku rozstawiono stoliki przy których można się było zagłębić w tajniki nietypowych gier planszowych.

Muzeum starych samochodów + gry planszowe ;) © Goofy601

Szyb Carnall i wyspa na fundamencie chłodni :) © Goofy601

Transporter czeka na remont. © Goofy601

Pokręciłem się jeszcze trochę po terenie skansenu i gdzieś pod płotem znalazłem… częściowo zarośniętą zielskiem turbinę . Niesamowity widok – precyzyjna maszyna, utrzymywana podczas pracy w niemal sterylnych warunkach, wyważana i centrowana co do dziesiątych milimetra, teraz cała pokryta korozją i z mchem na łopatkach kierownic…

Nowe życie we wnętrzu starej turbiny :) © Goofy601

Zaczęło się robić późno, więc podskoczyłem jeszcze szybko pod Guido posłuchać koncertu Hey przez płot ;) Gdy zaczęło się ściemniać ruszyłem w kierunku domu. To był dzień pełen wrażeń – tak powinno się spędzać sobotę :P Szkoda że tylko raz w roku ;)

Przy okazji padł rekord jeśli chodzi o dystasns w ostatnich dwóch latach ;)

Rokitnica-Wieszowa-Zbrosławice-Kamieniec-Karchowice-Wieszowa-Rokitnica-Mikulczyce-Szałsza-Żerniki-Gliwice-Sośnica-Zabrze Centrum-Zaborze-Zabrze Centrum-Mikulczyce-Rokitnica.
Kategoria 75 - 100km, Odkrywczo

Podjazdy:505 m

Do pracy 6 + Zabrzańska Masa Krytyczna :)

Piątek, 10 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 0

Jakimś dziwnym trafem każdy kolejny wyjazd do pracy jest coraz dłuższy ;)

Dziś Po pracy wybrałem się na 11 Zabrzańską Masę Krytyczną. Wcześniej jeszcze wpadłem na obiadek pod katedrą i postanowiłem przyjżeć się bliżej wieży wodnej przy dworcu PKP, którą wypatrzyłem jakiś czas temu z autobusu.

Wieża wodna niedaleko gliwickiego dworca. © Goofy601

Podjechałem tam od strony ogródków i podwórka w całości opanowanego przez koty, nic nie robiące sobie z obecności rowerzysty z aparatem ;)

Strażnik wieży ;) © Goofy601

Wieża trochę zniszczona, ale ciekawa. Od tej strony jednak dostęp do niej zagradzają działki. Innych opcji nie sprawdzałem, bo czas już był się udać na pl. Krakowski, celem wyjazdu do Zabrza większą ekipą.

Po uformowaniu szyku ruszyliśmy przez Sośnicę w kierunku pl. Wolności, gdzie czekało już całkiem liczne grono miłośników dwóch kółek.

Ostatnie przygotowania przed startem. © Goofy601

Jak się później okazało padł tego dnia rekord frekwencji - przyjechało nas ponad 100 osób! :D

Kolejną niespodzianką był brak obstawy policji. Wszystkie patrole pilnowały dziś DTŚki więc o bezpieczny przejazd musieliśmy zadbać sami. Jako posiadacz masowej kamizelki (tym razem wziąłem z domu właściwą ;) ) zostałem poproszony o pomoc w obstawie skrzyżowań.

11 Zabrzańska Masa Krytyczna © Goofy601

W międzyczasie próbowałem porobic jakieś sensowne zdjęcia, czego efekt można zobaczyć tutaj ;)

Trzeba przyznać, że przejazd nie należał do nudnych. Było troche emocji za sprawą kilku baardzo spóźnionych kierowców, którym brak niebieskiego koguta dał zielone światło do wbijania się w srodek kolumny, niebezpiecznego wyprzedzania, czy nawet jazdy po rondzie pod prąd... :/

Na szczęście te nieliczne przypadki bezmyślności nie zakończyły się żadnym przykrym zdarzeniem i cała kolumna bezpiecznie i w dobrych humorach dotarła z powrotem na pl. Wolności.

Honorowe kółko wokół ronda :) © Goofy601

Jako że chciałem się wyspać przed jutrzejszą Industriadą, pozwoliłem sobie opuścić after.

Rokitnica-Mikulczyce-Szałsza-Żerniki-Gliwice-Sośnica-Zabrze Centrum-MASA-Mikulczyce-Rokitnica