Luty, 2014

Do pracy 03/2014 - tłusty czwartek :)

Czwartek, 27 lutego 2014 · dodano: 27.02.2014 | Komentarze 0

Sprzyjały mi światła dzisiaj - 15min i już w pracy :) Kto by przypuszczał, że zacznę "dopracowanie" już w lutym? Rano chłodniej, po południu cieplej i pochmurnie. Jutro mówią coś o deszczu, ale zobaczymy ;)

P.S. Jak przystało na tłusty czwartek kupiłem dziś dwie... kostki masła. (Pierwszą udało mi się zostawić w firmowej lodówce :P )
Pączka oczywiście również skonsumowałem ;)

Do pracy 02/2014

Środa, 26 lutego 2014 · dodano: 26.02.2014 | Komentarze 0

Rano doszedłem do wniosku, że rower jest jednak najszybszym środkiem transportu w mieście. (o ile ma sprawny łańcuch i powietrze w kołach :P ) Do pracy dojechałem dużo szybciej niż autem. Jeszcze tylko opracuję kilka trików by nie dać się przejechać przez porannie zestresowanych kierowców i będzie git ;)

No i to wspaniałe uczucie zasiadania w siodełku zaraz po pracy. Aż sobie zrobiłem rundkę po Gliwicach z tej radości. Słońce to jednak pozytywnie nastraja :)

Do Gliwic.

Wtorek, 25 lutego 2014 · dodano: 25.02.2014 | Komentarze 0

Po serwisowym weekendzie wypadało by ściągnąć Gazelę z powrotem do Gliwic. Koła nie chciało mi się zdejmować - z obawy o ponowne złapanie luzów w piaście, zrezygnowałem z upychania roweru w bagażniku. Wszak jak mawia jeden z naszych skoczków narciarskich, "luz"  zamiast w piaście powinien być zdecydowanie gdzie indziej... ;). Tak więc po pracy podjechałem sobie do Rokitnicy autobusem, by przy okazji powrotu na kołach urządzić sobie małą wieczorną przejażdżkę . Ze sporym bagażem na plecach ;)
Gdy już byłem prawie u celu, czterech jegomości w czerwonym Punto nie omieszkało głośno mnie poinformować że... kółko mi się kręci :P  Tekst można by powiedzieć klasyczny, ale kierowcę tak rozbawił, że  go zniosło na pobliską latarnię. Mało brakowało a było by efektowne "bum" ...  Chyba jeszcze trochę potrwa zanim oswoję się z jazdą po miejskiej dżungli ;)

Rokitnica-Wieszowa-Grzybowice-Czekanów-Szałsza-Żerniki-Gliwice
Kategoria 0 - 25km

Wieczorne kółko telefoniczne ;)

Poniedziałek, 24 lutego 2014 · dodano: 25.02.2014 | Komentarze 0

Korzystając z posiadania sprawnego roweru pod ręką wybrałem się na małą wieczorną przejażdżkę. Tak bez celu pokrążyć po Stolarzowicach. W międzyczasie zadzwoniła Ela i tak na pogawędkach uzbierało się 20km. Jak na jeżdżenie w kółko po osiedlu to nawet nieźle. W planach miałem 10 :P

Rokitnica-Helenka-Stolarzowice-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica

Złapać trochę dnia ;)

Niedziela, 23 lutego 2014 · dodano: 25.02.2014 | Komentarze 2

Po piątkowym kapciu musiałem zwieźć rower do domu na małe serwisowanie. Wczoraj kleiłem starannie dętkę i centrowałem koło z zamiarem wybrania się gdzieś  na niedzielną przejażdżkę. Wszak pogoda rozpieszcza nas chyba aż za bardzo ;) W pełnym rynsztunku zszedłem do piwnicy. Znów kapeć... Obok zaklejonej wczoraj dziury pojawiła się następna :P Nic to, zmieniam dętkę.  Teraz powinno być ok :)

Ruszyłem w piękne niedzielne popołudnie. Jak to miło wreszcie pojechać gdzieś w dzień. Nacieszyć oczy słońcem (inaczej niż przez moskitierę za oknem w pracy :P ) Zobaczyć co w okolicy się zmieniło. Światło o tej porze roku  jest przecież zupełnie inne. Warto się przyjrzeć jak to wygląda bez śniegu ;)

Na początek znana i lubiana ul.Goduli, gdzie już powstaje zaczątek Zabrzańskiej Strefy Ekonomicznej. Na razie piekarnia.

Piekarnia w ZSE © Goofy601

Następnie Szyb Zachodni. Tu niestety postępująca degradacja. Kopalniana zabudowa jednak trochę lepiej prezentuje się, gdy na drzewach są liście. Jaki los czeka te budynki?

Szyb Zachodni © Goofy601

Szybka wizyta w Plejedzie po kilka drobiazgów. Nie mogłem się powstrzymać by nie sfocić Gazeli z nowym łańcuchem ;) W sumie to pierwszy raz gdy jest wystarczająco jasno by mu się dobrze przyjrzeć :P

Nowa keta :P © Goofy601

Dość już tych zachwytów, ruszam na Bobrek. Elegancka ścieżka rowerowa (z kostki;) ) prowadzi mnie do Karbia. Dużo świateł do czekania ale za to na każdych osobny przejazd rowerowy. Światowo :)

W Bobrku małe zaskoczenie. Na pustym od 2009 roku placu po hucianym budynku trwa w najlepsze jakaś budowa. Chyba dawno mnie tu nie było.

Budowa w Bobrku © Goofy601

Podziwiając familoki i stare wille skąpane w jeszcze jak by nie było zimowym słońcu jadę w stronę Rudy

Kamienice w Rudzie Śląskiej © Goofy601

Tu wstępuję na chwilę na stację benzynową. Ciekawa to musi być dzielnica, skoro w biały dzień otwarte jest jedynie małe okienko(jak na poczcie), a drzwi (bez klamki), obwarowane dwiema kamerami pan sprzedawca otwiera przyciskiem... :P

Jak to w Rudzie, zjazdy i podjazdy. Pod Aldi niedaleko stacji trafiam na taki oto obrazek ;)

A pod Aldim © Goofy601

Proszę jak grzecznie czekają :P © Goofy601

Dojeżdżam do Zaborza. Ten odcinek mijam szybko, bo trochę wieje i zaczyna mi być zimno. W centrum znów słońce przygrzało, więc można zwolnić i się trochę pogapić :P

Zabrze - ciekawy detal © Goofy601

Znów czuję nadchodzący wieczorny chłodek. Cóż, nie ma rady, trzeba wracać. I tak najeździłem się do woli :) Szczerze mówiąc już nie mogę się doczekać wiosny, kiedy takie bądź co bądź krótkie wypady będzie można robić w tygodniu. Niech dzień już będzie dłuższy! :P

Po drodze jeszcze spotkałem panów energetyków przy pracy. Całe szczęście prąd w domu był ;)

Czyżby coś się zerwało? © Goofy601

Rokitnica-OMG-Miechowice-Plejada-Karb-Bobrek-Ruda-Zaborze-Zabrze Centrum-Mikulczyce-Rokitnica
Kategoria 25 - 50km

Do pracy 01/2014 (a właściwie pół ;)

Piątek, 21 lutego 2014 · dodano: 23.02.2014 | Komentarze 0

Po wczorajszych testach łańcucha dziś wybrałem się po raz pierwszy w tym roku rowerowo do pracy. Problem miejsca do parkowania dalej nie został rozwiązany, ale ładna pogoda kusiła mnie aż za bardzo ;) Zebrałem się, wychodzę z domu... hmm, nie przypominam sobie bym zakładał na przód oponę o tak niskim profilu. Kapeć :/ Podpompowałem, trzyma. Może jakoś dojadę nie zaliczając spóźnienia. W końcu chciałbym by moje rowerowe dojazdy były dobrze widziane, a pierwsze wrażenie się liczy :P Powietrze utrzymuje się jakoś w dętce przez większość trasy, niestety w parku już czuję znajome podbijanie na kamieniach... Wracać nie będę, pompka w ruch ;) I tak jeszcze 3 razy na odcinku 1,5km ;) Mocno zmachany od ciągłego pompowania dotarłem jednak na czas.

Z powrotem niestety nie pomogły czary mary, trzeba było wracać "z buta" jak wczoraj. Tydzień temu łańcuch, teraz pana... to już pomału tradycja, że w piątki spaceruję z rowerem :P

D-P-D

... Ten ma w nogach ;)

Czwartek, 20 lutego 2014 · dodano: 20.02.2014 | Komentarze 0

Po ostatnim "romantycznym spacerze", z braku łańcucha zostałem chwilowo wyłączony z czynnego rowerowania. W najfajniejszą pogodę oczywiście ;) W wolnym czasie zwiedziłem więc okoliczne sklepy rowerowe w poszukiwaniu godnego następcy. Niestety, jakby zaraza jakaś padła na rowerowe przybytki - wszędzie brak dostaw. "Nie zamawiamy jeszcze bo zima", "Shimano już tego nie dostarcza", "U nas tylko dziewięciobiegowe..." Cóż... A ja jak zwykle z nietypowym problemem. U Kiry w sklepie to nawet już się wstępnie umówiłem na przymierzanie czy HG40 przypasuje do zębatek. Ale gdy okazało się, że łańcuchy w prawdzie przyjechały, ale w sprzedaży będą dopiero za tydzień co nieco się podłamałem ;) W końcu potrzebuję na już, jeździć bym chciał! :P Wysłużony KMC nie bardzo nadawał się do regeneracji, więc w akcie desperacji odbyłem jeszcze jedną rundkę po sklepach i udało mi się zdobyć jednorzędowego  Shimano Nexusa. Dedykowany do zębatki więc powinien pasować. Cena też w miarę do przyjęcia. Opakowany w ładny kartonik, tak że nic tylko pakować w kolorowy papier i na prezent :P Żarty na bok, pora na serwis. :)

Do dzieła :) © Goofy601

Przerobiłem salon na warsztat ;) Stary łańcuch mimo uszkodzeń trzymał się dzielnie. W końcu jednak musiał skapitulować. Po dokładnym pucowaniu każdego spracowanego ząbka obu tarcz zamontowałem nowy nabytek :) Na sztywno, bez spinek, a co ;)Nawet kilka ogniw mi zostało na zapas. Powiem szczerze, po wyjęciu z pudełka wyglądał trochę tandetnie - jakby pomalowany srebrzanką :P Srebrnego łańcucha jeszcze nie miałem ;)

Egzotyczny kolor ;) © Goofy601

No ale przecież ma działać a nie wyglądać. Coś mi mówi, że szybko zbrązowieje ;) Póki co pracuje równo, cicho i bez przeskoków, a więc tak jak miało być.

A wracając do tematu dzisiejszego wpisu. Mówi się, że kto nie ma w głowie ten ma w nogach. Dziś połączyłem oba te stany i miałem i w głowie i w nogach ;) W głowie szalony pomysł by do pracy wybrać się piechotą, w nogach... no właśnie - efekt tego pomysłu :P Bo kto mógł przewidzieć, że po pracy to jeszcze do sklepu wypadało by pójść, to załatwić, tam wstąpić... no i nazbierało się. Jak wreszcie dotarłem do mojego "5bezW"  to myślałem, że nogi odpadną. Jaką terapię by tu zastosować? Wiem!!  Wyskoczę na rower :P I tym sposobem wyruszyłem na pierwsze w tym roku zapowiadane "oswajanie Gliwic". Na początek krótko. Sprawdzić łańcuch, rozruszać obolałe nogi, zobaczyć oświetloną starówkę.

Wystawa na pl. Mickiewicza © Goofy601

Gliwice nocą :) © Goofy601

Przyrynkowe uliczki są w remoncie, więc nie bardzo było się jak rozstawić z aparatem Ale myślę, że nie raz będzie ku temu okazja :) Jeszcze nie umiem się przyzwyczaić do jazdy typowo miejskiej. Jakoś rażą mnie te chodniki, światła, samochody...  Mimo to dobrze jest wieczorkiem nawet krótko pośmigać. Łańcuch pracuje elegancko, a i nogi poczuły się dużo lepiej. A jak się lekko wbiegało po schodach... :D

Zemsta ducha walentynek :P

Piątek, 14 lutego 2014 · dodano: 18.02.2014 | Komentarze 1

W piątkowe popołudnie chciałem przeznaczyć ze 3 godzinki na rowerową integrację w ramach kolejnej Zabrzańskiej Masy Krytycznej. Przygotowałem wszystko co trzeba, by zaraz po pracy wyruszyć w kierunku Zabrza. Już od rana, mimo generalnie słonecznej pogody, na niebie pojawiały się ciężkie, sine obłoki. Niby burzowe. Trochę to dziwne jak na luty, no ale cóż. Nie tracąc wiary w słoneczne promienie cierpliwie czekałem do godziny 16, by zaraz po wyjściu z pracy przekonać się, że nad Gliwicami czeka już na mnie wielkie, ciemne chmurzysko. Hmm, może pójdzie sobie dalej ;) W międzyczasie szybki obiad. Tzn. w założeniu szybki, bo zjedzony w ciągu 5min. Za to czekałem na niego 15 a zamawiałem kolejne 10.  Jak wiadomo obsługi kasy fiskalnej najlepiej uczyć się na "żywym materiale" ;)
Mocno spóźniony, ale wciąż z nadzieją ruszyłem w kierunku pl. Wolności. Chmury zniknęły, przyciskałem więc mocno na pedały by na pewno dojechać na czas. Sprawnie minąłem giełdę w Sośnicy, 30km/h, najwyższy bieg, powinno się udać,  nagle trach... łańcuch zleciał ;) Cóż, zdarza się. Na tę okoliczność też jestem przygotowany. W ruch poszły jednorazowe rękawiczki (by zachować czystość ;)), narzędzia i pora naciągnąć dziada. W końcu zdarzało mu się spadać już wcześniej. Niestety, tym razem skala usterki mnie przerosła. Z zerwanym ogniwem daleko nie zajadę, a przecież singla nie da się już bardziej skrócić ;) Dalszy los jazdy na masę stał się całkiem oczywisty, a ja ruszyłem na czterokilometrowy spacer w stronę Gliwic ;) Romantycznie, przy świetle księżyca... z Gazelą :P

Dalej nie pojedziemy ;/ © Goofy601
Tak to mnie pokarało za nie spędzanie walentynkowego wieczoru ze swoją drugą połówką ;)

Za grzechy zadośćuczyniłem, rozgrzeszenie otrzymałem, ale będzie to dobra nauczka na przyszłość :P

Gliwice-Sośnica-Gliwice

Przerwa w pracy ;)

Wtorek, 11 lutego 2014 · dodano: 12.02.2014 | Komentarze 0

Nowe zajęcie absorbuje mnie do tego stopnia, że czasem zabieram je ze sobą do domu. Bynajmniej nie z bezinteresownej sympatii ;)W wirze pracy przyszło mi jednak do głowy, że może by tak wyskoczyć na chwilę przewietrzyć umysł. W końcu rower pod ręką a pogoda jutro ma się popsuć. A więc w drogę :)
Nie licząc ostatniej masy jest to mój pierwszy wyjazd z nowej lokalizacji. Szczerze mówiąc, trochę dziwnie zaczynać jazdę w mieście. Jakiś nie wprawiony jeszcze jestem ;) Miałem przejechać się w okolice rynku, zobaczyć oświetloną starówkę i zaraz wracać. W praktyce jednak wyszło inaczej  i już po chwili równo dreptałem w stronę Sośnicy ;) Ciągnęło mnie do regularnej jazdy po płaskim. Chodniki, światła, samochody, to nie na dziś ;) Z Sośnicy jakoś poniosło mnie na odnowiony wiadukt nad DK88. Wszak jeszcze go nie widziałem po remoncie. Cóż, porę  wybrałem nienajlepszą, bo po ciemku zdążyłem tylko dojrzeć nowe barierki i docenić równiutki asfalt jakim został wyłożony ;) W ogóle jakoś dobre jakościowo trakty mi się dzisiaj trafiały. Pogoda jak na środek lutego wyśmienita. Nawet poranny deszcz zdążył już przeschnąć i jechało się bezkałużowo.

Jako, że nie dorobiłem się jeszcze termometru nurtowało mnie pytanie, ile tak właściwie jest stopni? Na oko koło 5'. A że pytanie nie dawało mi spokoju, podjechałem sprawdzić ;)

Mówisz i masz ;) © Goofy601

Powrót przez radiostację i praktycznie puste miasto. Do zapamiętania - dobra pora na rower ;)

Na dziś tyle. Wracam do pracy. Jak pogoda się utrzyma to trzeba będzie wziąć i oswoić te Gliwice :)

Gliwice-Sośnica-Gliwice-Żerniki-Gliwice

Pierwsza w tym roku GMK

Piątek, 7 lutego 2014 · dodano: 12.02.2014 | Komentarze 0

Sezon masowy czas zacząć :) Jak na luty, na pl. Krakowskim pojawiło się na prawdę sporo osób. Cóż, pogoda dalej rozpieszcza. Trasa krótka - "zimowa" ;) Fajnie znów spotkać dawno nie widzianych ludków. Właściwie to nikomu nie chciało się specjalnie jechać do domu i pogawędki przedłużały się jeszcze do momentu aż uformowały się dwie grupy "afterowe". Mnie ta przyjemność dziś nie dotyczyła, bo miałem w planach kurs do bielska. Ale co się odwlecze... :)