Wskrzeszanie zimówki ;)

Niedziela, 27 grudnia 2009 · dodano: 27.12.2009 | Komentarze 3

No i znowu miesiąc prawie przerwy we wpisach... Tak to jest jak się nie umie dojść do ładu ze swoim zdrowiem ;) Z okazji świąt stwierdziłem, że skoro sam na razie jestem wyłączony z czynnego rowerowania, to chociaż spróbuję przywrócić do dawnej świetności "zimówkę". Zadanie okazało się nie takie proste jak na początku myślałem ;) Rower stał dość długo, po ostatniej zimie (4 lata temu :P ) zapomniałem go umyć, a w listopadzie przeżył zalanie piwnicy... W efekcie łańcuch zaczął żyć własnym życiem i zrobił się sztywny jak patyk. Koło tylne już z góry przeznaczone było do wymiany, dodatkowo pękło jeszcze kilka szprych.

Myjcie rower po zimie... :P © Goofy601

Tu był kiedyś piękny chrom... :( © Goofy601

Nie najlepszy sposób na uzupełnianie braków w szprychach... ;) © Goofy601

Wziąłem się więc ostro do roboty. Łańcuch potraktowałem najpierw szczotką drucianą by znaleźć spinkę. Niestety przestała funkcjonować. Z pomocą przyszedł świąteczny skuwacz :D Bardzo praktyczne urządzenie, kilka ruchów śrubą i po sprawie :) Łańcuch do słoika z ropą i kombinujemy dalej ;)

Drink z łańcucha :P © Goofy601

Dętka z tyłu przebita nyplem - kolejny argument by wymienić koło ;) Nowe/używane, zakupione na Allegro czeka już drugi miesiąc. Ładne, chromowane Favorit na jakiejś włoskiej obręczy... Aż szkoda zakładać grubą oponę, ale przecież nie powieszę go sobie na ścianie ;) Dętka załatana, koło kompletne, można montować :)

Gotowe koło :) © Goofy601

Szukając łatek znalazłem w szafie całkiem nowy łańcuch i kawałek innego też nowy :) Znów korzystam ze skuwacza i z dwóch kawałków mam jeden łańcuch odpowiedniej długości :) Zakładam bez spinki. O dziwo wszystko pasuje :D

Nie mogłem się powstrzymać i pojechałem na króciutką przejażdżkę po okolicy sprawdzić jak to działa. Jedzie elegancko - cicho i płynnie. Nic nie skrzypi no i koło w końcu jest proste :)
Jeszcze trochę poprawek wizualnych, jakieś oświetlenie i tylko czekać na śnieg :D