h km/h:

14 Gliwicka Masa Krytyczna.

Piątek, 7 maja 2010 · dodano: 10.05.2010 | Komentarze 6

Można powiedzieć że mały jubileusz - dokładnie rok temu pierwszy raz zawitałem na Masie. Od masowego wpisu zaczęła się również moja "działalność" na BikeStats ;) Przy tej pkazji udało się namówić Tatę i Elę na wspólny wyjazd. Wyruszyłem wcześniej by jeszcze wstąpić po Elę do akademika. W końcu miała okazję trochę pojeździć na nowym nabytku ;) Tata dojechał później samochodem.
Na masie jak zwykle SUPER :D Pogoda okazała się łaskawa, było sucho i względnie ciepło. Dzięki temu na placu Krakowskim stawiło się 117 rowerzystów i rowerzystek.

Masowo :) © Goofy601

Przybyli też "Maturzyści" :P © Goofy601

I nasza ekipa :) © Goofy601

Przed startem odbyło się losowanie ufundowanego przez sponsora kasku firmy MET.

A nagrodę otrzymuje... © Goofy601

...rowerzystka Anika © Goofy601

Gratulacje :)

Rozdane zostały też zestawy odblasków. Sprawy organizacyjne i start :) Tradycyjnie dużo roboty z robieniem zdjęć, więc przemieszczam się w kolumnie to tu to tam. Dobrze zabezpieczona Masa przejeżdża przez miasto z optymalną prędkością ok 11-12km/h. Pogaduszki, żarty i super atmosfera.

Masowy przejazd to doskonała okazja do ożywionych dyskusji ;) © Goofy601

W stronę słońca ;) © Goofy601

Na ulicy Toszeckiej zatrzymujemy się pod Domem Dziecka, gdzie następuje finał akcji "Góra Grosza" - przekazanie uzbieranej przez masowiczów góry grosików :)

Rowerzyści "coś" przywieźli ;) © Goofy601

Pamiątkowe zdjęcia i ruszamy dalej. Praktycznie do końca jechało się spokojnie.

Masa w całej okazałości :) © Goofy601

Podczas objazdu Sikornika koryguję ustawienia aparatu, a tu kolumna zwalnia. Więc ostro po hamulcach... Niestety prowadząc jedną ręką mam do dyspozycji tylko przedni ;) Po efektownym locie przez kierownicę zbieram zwłoki z asfaltu. Przecież trzeba jechać dalej. Na szczęście skończyło się tylko na konkretnym obdarciu łokcia. Aparat też udało mi się ocalić ;)

Pod koniec odrywamy się jeszcze małą grupką by pomóc koledze załatać kapcia.

Na plac Krakowski docieramy z opóźnieniem. Większość ludzi już pojechała, ale najwytrwalsi jeszcze są. Gadamy jeszcze trochę i zbieramy się z Elą do akademika. Bardzo jej się podobało, więc chyba będzie częściej zasilać Masowe Szeregi ;)