Podjazdy:120 m

Śląskie Manewry - zlot pojazdów militarnych :)

Niedziela, 13 czerwca 2010 · dodano: 14.06.2010 | Komentarze 3

Wstaliśmy dziś wcześniej by maksymalnie wykorzystać sprzyjającą pogodę – brak deszczu, ale przyjemny chłodek. Po ostatnich upałach to miła odmiana. Szykowaliśmy się na jakąś dłuższą trasę. Nie do końca było wiadomo gdzie, może Świerklaniec, może Chechło. W każdym razie większość dnia na rowerze :)
Na początek postanowiliśmy jednak sprawdzić czy tym razem znajdziemy coś ciekawego w dolomitach. By nie było monotonnie tym razem pojechaliśmy lasem, Bytomskimi Szlakami Rowerowymi. Na miejscu byliśmy po 11. Od razu wyszło jakie z nas „mózgi” – wczoraj przegapiliśmy całkiem spore zielone tabliczki prowadzące na miejsce zlotu :P Tym razem trafiliśmy bez problemu, a to co zobaczyliśmy przesądziło, że zostajemy tu do wieczora ;)

Trafiliśmy w sam raz na pokazy. Na początek Żandarmeria Wojskowa prezentowała Hummery. Nie jakieś tam luksusowe wozidełka o gigantycznym spalaniu, ale te prawdziwe – niezawodne w terenie.

Żandarmeria w akcji. © Goofy601

Następnie na plac wyjechały inne ciekawe pojazdy, tym razem historyczne. Głównie z Bielska.

Półgąsienicowy transporter © Goofy601

Maszyny starannie dopracowane i w pełni sprawne w terenie. Wygląd załóg również zgodny z epoką.

Skoncentrowani Marine's © Goofy601

Efektowny przejazd czołgu T-55 o wdzięcznym imieniu “Ewa” :)

T-55 EWA :) © Goofy601

Brytyjski transporter gąsienicowy w akcji © Goofy601

Trzeba było zachować ostrożność, bo w zaroślach czaili się snajperzy

Snajper 1 © Goofy601

Snajper 2 © Goofy601

W części dla zwiedzających rozstawiono stoiska z wszelkim możliwym sprzętem. Od karabinów dla dzieci po kolekcjonerskie elementy umundurowania i broni.

Handgranaty za 20zł? Proszę bardzo :P © Goofy601

W przerwie między pokazami można było się powozić wojskowym samochodem. A że teren był bardzo zróżnicowany, zdarzały się i takie przypadki

Bo podjazd był za stromy ;) © Goofy601

Jednym z ciekawszych punktów programu były rekonstrukcje walk. Na początek atak snajperski na siły KFORu.

Inscenizacja walk w Kosowie © Goofy601

Potem przerwa techniczna, czyli czas na zwiedzanie :)

Marines wracają z pola bitwy © Goofy601

Nadjeżdża transporter "Brumhilda" :) © Goofy601

Przygotowania do inscenizacji © Goofy601

Transporter © Goofy601

Najbardziej efektowne były pokazy w dolinie, gdzie najpierw przedstawiono starcie z 1944 roku. Gdzieś na terenie Francji, amerykański patrol spotyka rozbite oddziały niemieckie. Następuje ostra wymiana ognia. O zwycięstwie amerykanów przesądza dopiero przybycie posiłków.

Amerykanie odpierają atak :) © Goofy601

Ta mgła to od wybuchów ;) © Goofy601

W międzyczasie bateria w aparacie mówi „dość!”. Akurat w takim momencie:/ Na pocieszenie idziemy coś zjeść w przygotowanej w obozie kuchni polowej :). Całą imprezę uświetniają występy orkiestry wojskowej i muzyka „z epoki” prawie jak z winylowych płyt.
Wszystko to razem tworzy sympatyczną atmosferę militarnego pikniku.
Takie refleksje nachodzą mnie gdy stoję w kolejce po kiełbaskę za oficerem Wehrmachtu :P

Po posiłku udajemy się ponownie na skarpę, by obejrzeć ostatnią już dziś inscenizację w dolinie. Aparat odpoczął trochę i postanawia współpracować. Udaje się więc zrobić jeszcze kilka zdjęć. Tym razem rekonstrukcja walk na Bałkanach. Niesamowite efekty pirotechniczne. Pojawia się nawet czołg :)

Ostra wymiana ognia © Goofy601

Ten facet dawał z siebie wszystko :) © Goofy601

I to już niestety koniec na dziś. Z tego wszystkiego nie zauważyliśmy nawet kiedy spiekło nas słońce. Skóra zaczyna piec, więc czas wracać do domu. Tym razem wracamy asfaltem by było szybciej.
Teraz siedzimy i smarujemy się kefirem, ale i tak uważam tą wycieczkę za udaną. :P