Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Goofy601 z miasta Zabrze.



Rowerowanie w liczbach:


Na BikeStats jestem od maja 2009. Od tego czasu...

- dystans: 34312.14 km

- w terenie: 2208.10 km

- średnia prędkość: 17.84 km/h

- prędkość maksymalna: 60 km/h

- najdalej: 331 km
więcej

- najwyżej: 1709 m.n.p.m.
Wielki Krywań Fatrzański (SK) więcej

Więcej o mnie.

Przebiegi roczne:

2018 - wciąż do przodu ;)
button stats bikestats.pl
2017
button stats bikestats.pl
2016
button stats bikestats.pl
2015
button stats bikestats.pl
2014
button stats bikestats.pl
2013
button stats bikestats.pl
2012
button stats bikestats.pl
2011
button stats bikestats.pl
2010
button stats bikestats.pl
2009
button stats  bikestats.pl

Dnia 23.06.2015 stuknęło
50 000 odwiedzin :)

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Goofy601.bikestats.pl

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
20.60 km 0.50 km teren
01:35 h 13.01 km/h:
Maks. pr.:32.00 km/h
Temperatura:8.0
Podjazdy:169 m

Makieta Sztolni Dziedzicznej.

Wtorek, 8 lutego 2011 · dodano: 10.02.2011 | Komentarze 4

Przeczytany niedawno artykuł zachęcił mnie by wybrać się do Zabrza. Na placu Wolności ustawiono bowiem interesującą makietę. Przedstawia ona najnowszy projekt rozwoju turystyki industrialnej – trasę turystyczną w Kluczowej Sztolni Dziedzicznej.

Makieta w całej okazałości. © Goofy601


Pomysł ma zostać zrealizowany do 2013roku i obejmuje udostępnienie fragmentu sztolni turystom, podziemne połączenie ze skansenem „Królowa Luiza”, oraz odbudowę wylotu sztolni na ulicy Miarki. W tym miejscu ma również stanąć nowy budynek obsługi ruchu turystycznego.

Wejście do sztolni. © Goofy601


Z widokiem na miasto ;) © Goofy601


Jeżeli plany uda się zrealizować, to pod miastem może powstać rozbudowana sieć tras tematycznych, po których turyści będą się przemieszczać pieszo, kolejką lub łodziami.

Kolejka. © Goofy601


Port przeładunkowy. © Goofy601


Podziemna sala wystawowa? © Goofy601


Makieta jest na prawdę ładnie zrobiona. Co więcej za sprawą „magicznego przycisku” można niektóre elementy wprawić w ruch :)

Uruchamiamy maszynę :P © Goofy601


Sama sztolnia jest obiektem zabytkowym. Wybudowana w 1863 roku ciągnęła się aż do Chorzowa. (14km). Przed nastaniem ery pomp, służyła do odwadniania kopalni „Król” i „Królowa Luiza”. Woda ze sztolni wpadała do Kanału Kłodnickiego. Tą drogą transportowany był również wydobyty węgiel. Z biegiem lat kopalnie zostały pogłębione, a przepustowość kanału stała się niewystarczająca. Sztolnia przestała więc być użyteczna. W 1954 zasypano wejście.

Na podstawie starych zdjęć spróbowałem odszukać to miejsce. Dziś prawdopodobnie wygląda ono tak:

Prawdopodobne miejsce wyjścia ze sztolni. © Goofy601


a kiedyś:
klik

W drodze powrotnej coraz ładniej przyświecało słońce – dobra okazja na jeszcze kilka zdjęć :)

Widoczek z pod Platana ;) © Goofy601


Budynek transformatora w Mikulczycach. © Goofy601


Gołąbki :) © Goofy601


Rokitnica-Mikulczyce-Zabrze Centrum-Mikulczyce-Rokitnica.
Kategoria 0 - 25km



Komentarze
niradhara
| 18:09 czwartek, 10 lutego 2011 | linkuj Super ciekawa wycieczka i opis. Dzięki Tobie po raz pierwszy spotkałam się z określeniem "turystyka industrialna". Chciałabym kiedyś zwiedzić tą sztolnię.
biber
| 16:39 czwartek, 10 lutego 2011 | linkuj No to czekamy do 2013. Piękna inicjatywa, pokazać kunszt ludzi, którzy stworzyli tą podziemną magistralę węglową.
causeilovemybike
| 13:47 czwartek, 10 lutego 2011 | linkuj Makieta imponująca;)
DaDasik
| 13:17 czwartek, 10 lutego 2011 | linkuj Naprawdę świetna ta makieta :)
Przypomina mi się dzieciństwo, gdy o takich marzyłem się rozbiło z małych żołnierzyków, kamieni itp. :)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa aswpe
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]