Inne oblicze Zabrza :)

Wtorek, 3 kwietnia 2012 · dodano: 04.04.2012 | Komentarze 1

Oj nie był to najlepszy dzień w pracy... po powrocie do domu (18:00) i skonsumowaniu obiadu (19:00) ogarnęła mnie jakaś taka dziwna apatia... Tu mógł pomóc tylko zaniedbywany ostatnio regularnie rower :) Po skompletowaniu odpowiedniego kompletu odzienia, zabraniu paru drobiazgów wychodzę z razem rowerem przed dom (20:00). Wieczorne świeże powietrze z delikatna nutą ogniskowego dymu od razu stawia mnie na nogi. Jeszcze nie wiem gdzie pojadę, ale jedno jest pewne - mam na to ochotę :)

Jest ciepły bezwietrzny wieczór wiec jedzie się super. Rowerówka prowadzi mnie na OMG, a potem przez ciemny las w stronę Mikulczyc. Leśny odcinek jak zwykle tonie w ciemnościach, z tą jednak różnicą, że po lewej stronie w miejscu lasu pojawiła się polana. Oświetlona księżycowym światłem wygląda dość mrocznie ;) Ten etap trasy mija mi dziwnie szybko i jakoś nie myślę o postoju lecz odruchowo mocniej naciskam na pedały :P

W Mikulczycach pierwsze zmagania z aparatem i dość niezgrabna próba sfocenia kościoła przy pomocy statywu/kwietnika ;)

Kościół w Mikulczycach © Goofy601

Następnie ląduję pod zabytkową wieżą ciśnień Huty Zabrze. Noc nadaje temu miejscu zupełnie inny klimat, a delikatny wietrzyk szeleszczący od czasu do czasu czymś w ciemności gwarantuje dodatkowe wrażenia... Eh ta wyobraźnia ;)

Okolice Huty Zabrze. © Goofy601

Dawna dyrekcja Huty. © Goofy601

Wieża pozostaje dalej w stanie grożącym jej unicestwieniem, ale sądząc po napotkanej nieopodal tablicy huta stara się to zmienić.

Ciekawa inicjatywa. © Goofy601

Wieża w mrokach nocy ;) © Goofy601

Mając już na dziś dość ekstremalnych emocji rezygnuję z nocnej przejażdżki po Zandce ;) Trafiam więc na nieco jaśniejszą ul. Wolności. Tu pod siedzibą firmy DB Schenker można oglądać pięknie oświetlony parowóz TY-2 5680.

Parowóz TY-2 5680 © Goofy601

Sąsiednie budynki są nie gorzej podświetlone :)

Siedziba Koksoprojektu. © Goofy601

Ostatecznie poniosło mnie aż pod Guido, gdzie robię sobie mały piknik. Trzeba zregenerować siły :)

Na drogach coraz bardziej pusto, na chodnikach też, chyba już późno się zrobiło ;) Czas najwyższy wracać. By nie powielać trasy kluczę jeszcze trochę po Koperniku i Mikulczycach , by w końcu powrócić do Rokitnicy (22:20)

Trzeba przyznać, że takie przejażdżki działają odprężająco. Czuję się zrelaksowany po pracy, dotleniony, a przy okazji pooglądałem swoje miasto z nie znanej wcześniej perspektywy :) Wszystkim wiosennie zmęczonym polecam :)