Październik, 2009

Ciągnie Goofy'ego do lasu :P

Sobota, 31 października 2009 · dodano: 31.10.2009 | Komentarze 0

W taki dzień jak dziś grzechem byłoby nie iść na rower ;) Stwierdziłem, że mogę sobie zrobić trochę przerwy w pisaniu pracy i póki świeci słonko wyskoczyć na chwilę pokręcić.
Jakoś nie ciągnęło mnie na szosę gdzie dziś króluje wszystkoświętne ogłupienie i strach się z rowerem pokazać, natomiast straszną miałem ochotę na wycieczkę do lasu. Miałem szczęście, że już jakiś czas nie padało i było w miarę przejezdnie ;) Piszę w miarę bo i tak udało mi się rower ubłocić :P Ale warto było dla tych widoków. Jesień zagościła na dobre na leśnych ścieżkach. Tam gdzie nie ma błota można jechać po dywaniku z kolorowych liści, po prostu cud miód :) Chyba się wkręciłem w jazdę po lesie, choć w tym sezonie była to już chyba ostatnia...

W zmienionej scenerii... :) © Goofy601

Rokitnica-LAS :P -Górniki-LAS :P -Stolarzowice-Helenka-Rokitnica

Każdy pretekst jest dobry :P

Środa, 28 października 2009 · dodano: 28.10.2009 | Komentarze 5

Jak w tytule ;) Skorzystałem z okazji że trzeba było wyskoczyć na pocztę i do banku. Przy okazji zrobiłem sobie małą rowerową wycieczkę. Oj już myślałem że się z przed tego komputera nie dam rady wyrwać. Trzeba w końcu zrobić sobie przerwę w pisaniu bo nie wiadomo kiedy znowu będzie pogoda. A dziś była zachęcająca - sucho, bezdeszcznie i w miarę ciepło. Jakoś tak się wkręciłem w tym sezonie w rowerowanie tak, że jak tylko kilka dni nie jeżdżę, to się potem czuję jak wypuszczony z klatki :P Byle przed siebie ;) I tak poniosło mnie dziś do Zabrza. Na około rzecz jasna. Skorzystałem z okazji bycia w centrum i w końcu zakupiłem buty na zimę. Coś musi zastąpić stare wysłużone glany ;)
Powrót z zakupami znacznie obniżył dzisiejszą średnią, ale za to muszę się pochwalić, że z centrum do domu udało mi się dojechać prowadząc jedną ręką :P nie powiem, nawet wygodnie ;)

Ładny budynek, niestety nie wiem co to ;) © Goofy601

Spore brzozy urosły na tym wąskim gzymsie... ;) © Goofy601

Liściasty "dywanik" ;) © Goofy601

Na razie wygląda ładnie, ale kto to potem pozmiata...?

A co tam, pochwalę się ;)
W zimie bedzie ciepło i sucho :P © Goofy601

Rokitnica-Biskupice-Centrum-Mikulczyce-Rokitnica

h km/h:

IV Bytomska (Nocna;) )Masa Krytyczna.

Sobota, 24 października 2009 · dodano: 24.10.2009 | Komentarze 2

Bytomska Masa tym razem w wydaniu nocnym ;) Nie, żeby to było celowe, po prostu wcześniej robi się ciemno. Coraz trudniej też dobrać strój do tej kapryśnej pogody, zwłaszcza że nie dorobiłem się jeszcze profesjonalnego rowerowego odzienia ;) Na szczęście było względnie ciepło a i przelotna mżawka nie przeszkadzała aż tak bardzo. Zaopatrzony w kamizelkę odblaskową i wszelkie możliwe światełka ruszyłem na do Bytomia. W samym centrum mały postój na skrzyżowaniu - przemarsz kibiców Ruchu na mecz derbowy z Polonią. Szli tak przez skrzyżowanie przez dobre 20 minut śpiewając co należy PZPN :P Na szczęście udało się zdążyć. Pod lwem czekała już spora grupa rowerzystów. Liczna reprezentacja z Gliwic i innych miast. Przywitania, pogaduchy, miła atmosfera. Przybył też prezydent Bytomia (chyba spodobała mu się idea masowego jeżdżenia :)). No i poznałem w końcu "na żywo" djk71 i kosmę100 :D Świat jest mały... Trochę zdjęć udało się porobić mimo zapadającego zmroku. wciąż doskonalę technikę, więc może kiedyś będą wyraźne :P

Parę słów od organizatorów i ruszamy. Kilku bikerów musiało zostać na rynko z powodu braku oświetlenia. Cóż, ostatnio było mówione, więc niema zmiłuj. Taka jazda bez świateł mogła by się poza tym źle skończyć. Tradycyjne liczenie- było nas 37 sztuk. Jak na tą porę roku i pogodę to dobry wynik:)

Sam przejazd bardzo sprawnie zorganizowany i mimo skróconej (z powodu meczu) trasy jechało się sympatycznie. Organizatorzy zaopatrzeni w kamizelki, czytelnie oznakowane rowery, policyjne lizaki oraz megafon, sprawnie kierowali kolumną informując przy okazji Bytomian po co jedziemy i kim jesteśmy:) Trasa krótka, ale bardzo "Masowa" jako że tam gdzie była ścieżka rowerowa, jechaliśmy po niej a tam gdzie nie było dawaliśmy do zrozumienia że jednak by się przydała ;) Najbardziej odczuli to kierowcy na ulicy Wrocławskiej, bo ruch był dość spory i nie dało się nas nie zauważyć ;)

Po powrocie na rynek jakoś nikomu się nie spieszyło by jechać, widać trasa była za krótka :P Pożegnania, podziękowania, dzielenie na grupy i w drogę do domu :) Zabrałem się z kosmą100 i djk71 bo zmierzali w stronę helenki. Do samych Miechowic eskortował nas Dynio. W przejściu podziemnym w Karbiu nie zmieściłem się w zakręcie i przeszlifowałem rogami po poręczy, ale obyło się bez podpórki :P W Miechowicach wspólne zdjęcie pod kościołem, znów zabawnie było ;) Na skrzyżowaniu przed wjazdem w las pożegnaliśmy kolegę w pomarańczowej kamizelce, który też z nami jechał ( przepraszam, nie pamiętam ksywy...) W lesie ciemno, ale halogen spisuje się rewelacyjnie:) Szkoda że pali komplet baterii na niecałe 2 godz pracy... W Rokitnicy mała szarża Kosmy na chodniku wprawiła w zdumienie djk... ( heh, ja też tak tam zawsze jeżdżę :P ) No a potem to już spokojnie pod górkę:) W połowie drogi pożegnaliśmy się i odbiłem w kierunku domu.

Dzięki za wspólną jazdę. Naprawdę miło było Was poznać :)

Pozdrowienia dla wszystkich masujących ;)

Rokitnica-Miechowice-Karb-Bytom-MASA-Karb-Miechowice-Rokitnica

Organizatorowie: Dynio i Rowerek
panowie organizatorowie :) © Goofy601

Kościół w Miechowicach © Goofy601

Więcej zdjęć :)

Wycieczkowo do sklepu ;)

Środa, 21 października 2009 · dodano: 21.10.2009 | Komentarze 2

No i zaczynają się dłuższe przerwy w rowerowaniu. Najpierw pogoda do kitu, potem czasu brak, potem atak zimy... Dziś szczęśliwie nie padało, więc pomimo chłodu wybrałem się na małą przejażdżkę. Moim celem był sklep rowerowy w TG, ale żeby nie było tak łatwo postanowiłem dotrzeć tam przez okoliczne wioski i wioseczki - jednym słowem turystycznie :) Ubrałem się po zimowemu, znaczy się na cebulkę. Opłaciło się bo nie zmarzłem, ale trzeba pomyśleć już o czymś na głowę. Dziś musiała wystarczyć opaska. Przetestowałem też nowe zimowe rękawice b'twina. Powiem szczerze - warte swojej ceny. Ciepłe, wygodne, szybko ułożyły się do ręki - na zimę będą jak znalazł :) Jechało mi się dziś fajnie, trochę w terenie, większość asfaltem. Udało mi się znów ubłocić rower. Po drodze do sklepu zajrzałem jeszcze na złom poszukać koła do zimówki. Niestety znów nie mieli... Do sklepu wszedłem z nadzieją nabycia wymarzonego wolnobiegu 11-34T Megarange. Niestety mimo iż został podobno zamówiony to jest nieosiągalny bo w najnowszej ofercie Shimano go niema ... No i teraz mam dylemat. Na wiosnę przydało by się zmienić łańcuch i zębatki tylne (bo je dobiłem w tym sezonie) a zależało mi na tych 11 ząbkach. Jest w prawdzie dostępna wersja z 13 zamiast 14 ale wtedy tracę megarange a na tym też mi zależy. Więc teraz albo znajdę gdzieś w sklepach ze starych zapasów, albo będzie trzeba na kasetę zmienić. No a wtedy inna piasta, przeplatanie koła i cała masa gotówki... eh, i co tu teraz zrobić? ;)
Całą drogę powrotną kalkulowałem w głowie i dalej nie mam pojęcia ;)

na pocieszenie kilka zdjęć z wycieczki ;)

Jesienny tunel ;) Miedary © Goofy601

Kościół w Księżym Lesie © Goofy601

Nowe rondo w Tarnowskich Górach wreszcie gotowe © Goofy601

A takie cudo mi się zamarzyło :) (zdjęcie zaczerpnięte z internetu) © Goofy601

Rokitnica-Grzybowice-Świętoszowice-Kamieniec-Księży Las-Wilkowice-Miedary-Laryszów-Stare Tarnowice-Tarnowskie Góry-Repty-Ptakowice-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica
Kategoria 50 - 75km, Odkrywczo

Pogodzie odbiło :P

Wtorek, 13 października 2009 · dodano: 13.10.2009 | Komentarze 0

Dziś bez kilometrów - w takich warunkach strach gdziekolwiek jechać ;) Zimno, silny wiatr, raz świeci piękne słońce, za chwilę znów zacina deszczem, po chwili gradem, a potem znów słońce i tak na zmianę :P Korzystając z okazji że w końcu nie leje non stop mogłem wreszcie dzisiaj umyć rower po sobotniej akcji... Wstrzeliłem się więc w słoneczne pół godzinki po szóstej ulewie i trzecim gradobiciu i wyskoczyłem na chwilę z wiaderkiem i gąbką :P Teraz rowerek już czyściutki czeka na gruntowne smarowanie. Czas pomyśleć nad uruchomieniem zimówki:)

Efekty jazdy w deszczu ;) © Goofy601

Jesiennie... © Goofy601

Gdy nie pada wygląda to tak:
widoczek z okna ;) © Goofy601

Akcja Ślub ;)

Sobota, 10 października 2009 · dodano: 10.10.2009 | Komentarze 2

Dostałem zgodę na uchylenie rąbka tajemnicy, ale bez ujawniania personaliów ;)

Tak więc cała historia zaczęła się od tego, że koledzy z Pewnej Organizacji Rowerowej (POR :P) zaprosili mnie do udziału w ściśle tajnej akcji:) Cel był jaknajbardziej słuszny, gdyż chodziło o zrobienie niespodziewajki ślubnej dla znajomych z "POR". Kolega "R" wymyślił, byśmy ubrani w odblaskowe kamizelki, wzorem akcji organizowanych prze "POR" na ulicach Gliwic, zablokowali samochód młodej pary w ramach tak zwanej bramy :) Plan obejmował nasze niespodziewane pojawienie się, blokadę oraz oczywiście życzenia wszystkiego najlepszego. Przez kolejne dni w ścisłej konspiracji dogadywaliśmy szczegóły. Rzecz wydawałoby się prosta, niestety pogoda postanowiła skomplikować nam życie... Dzień ślubu przywitał nas pochmurnie, deszczowo i niską temperaturą. Szybka narada na forum - nie rezygnujemy. Szczytny cel dodaje nam sił i zagrzewa do działania ;) Ruszam do Gliwic godzinę przed umówionym terminem, już od pierwszych metrów wiem że wczorajsze mycie roweru było nieporozumieniem a i ja sam nie dotrę na miejsce specjalnie czysty;) A przecież na razie to tylko kałuże a po drodze jeszcze las i dwa razy przez pole :P... Lekko już zmoknięty docieram na pl. Krakowski trochę przed czasem. Kupuję jeszcze na szybko chusteczki. Moje dają się już tylko wykręcać :P Na placu są już koledzy "D" i "P". Rozmawiamy chwilę czekając na kolegę "T". Dostaję kamizelkę służbową, bo własnej jeszcze nie mam, i ubieram.. o zgrozo na tą ubłoconą kurtkę :P Miejmy nadzieję że się spierze ;) Czas leci, kolegi "T" nie widać, ruszamy... Kolega "P" prowadzi na Sośnicę przez działki ( podobno najbezpieczniej;) ) Trasa kończy się na placu budowy autostrady A1. Zaliczamy błotny maratonik do najbliższej szosy, gdzie po małym rozpoznaniu wśród przechodniów dowiadujemy się którędy dalej :) Pod kościołem spotykamy kolegę "T" który jak się okazało przyjechał o te kilka minut za późno i wybrał szosowy wariant trasy, co zaowocowało tym że jest w miarę czysty. Chwila odpoczynku, ustalenie co dalej i już rozstawiamy się dwójkami po obu stronach wejścia gotowi by wyjechać znienacka z uroczystym "tadaaam...";)Czekamy, czekamy, czekamy deszczyk pada :P W końcu zaczynają wychodzić ludzie z kościoła. Pojawia się też kolega "R" szczerze zaskoczony że mimo pogody się pojawiliśmy:) Dawno nie widziałem żeby ktoś się tak cieszył na czyjś widok:) Ok, teraz Państwo Młodzi:) Wyjeżdżamy, wywołując ogólne zaskoczenie i lekką dezorientację :D Podchodzimy, składamy życzenia, ustawiamy się do pamiątkowego zdjęcia. Następnie szybko formujemy bramę skutecznie uniemożliwiając przejazd;) Po wykupieniu się Państwa Młodych, robimy obstawę - dwa rowery przed autem, dwa rowery za autem, i odprowadzamy ich jeszcze kawałek "pod eskortą" :D Wyszło to wszystko bardzo fajnie niespodzianka się udała, a i nam od razu zrobiło się cieplej :) Powrót do Gliwic już całą czwórką. Kolega "T" podyktował takie tempo, że nie dało się zmarznąć, a nawet błoto się częściowo spłukało... Na pl Krakowskim mokrzy ale zadowoleni żegnamy się i każdy jedzie do domu się suszyć. Do domu mam jeszcze 17km ;) kawałek jadę jeszcze z kolegą "T", no a potem już muszę radzić sobie sam. Deszcz dalej jednostajnie leje, ale mnie już wszystko jedno bo zaczyna przesiąkać polar:P Po godzinie jestem w domu makabrycznie wręcz ubłocony. Wszystko co miałem na sobie i przy sobie idzie natychmiast do prania, a w szczególności służbowa kamizelka Pewnej Organizacji Rowerowej pożyczona od kolegi "D" bym był bardziej widoczny po drodze:)

Akcja w pełni udana, mam nadzieje że nikt się nie pochorował. Dzięki koledzy z POR "D" "P" "R" i "T" za okazane zaufanie oraz za fajnie spędzony dzień :)

Rowerowa brama :D (zdjęcie dzięki uprzejmości kolegi "R") © Goofy601

Puścić ich czy nie puścić ? ;) (zdjęcie dzięki uprzejmości kolegi "R") © Goofy601

Rokitnica-Mikulczyce-Szałsza-Żerniki-Gliwice-Sośnica-Gliwice-Żerniki-Szałsza-Mikulczyce-Rokitnica
Kategoria 25 - 50km

Kółeczko po okolicy.

Piątek, 9 października 2009 · dodano: 09.10.2009 | Komentarze 0

Dziś skromnie, bo czasu mało. Wyskoczyłem na chwilę rowerkiem poszukać na złomie koła do zimowego bolidu ;) Niestety w kryzysie nawet o koła 20 do wigry ciężko ;P A może ktoś z zaglądających tu BikeStatowiczów ma zbędne?:) Korzystając z dobrej pogody przejechałem się jeszcze trochę po okolicy starą trasą. Na głównej drodze mało co nie strzelił mnie samochód. Chyba Kosma100 ma rację i oni jesienią zaczynają na nas polować... Baran prawie otarł się o mnie lusterkiem a potem jechał przy samym poboczu po linii.:/ Rejestracja SY..... takie poobijane granatowe mondeo.

Rokitnica-Wieszowa-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica
Kategoria 0 - 25km

Do promotwora i kilka spraw na miescie.

Czwartek, 8 października 2009 · dodano: 08.10.2009 | Komentarze 0

Dziś szybka decyzja - ciepło, nie pada, no to na rowerze :D Rekreacyjnie udałem się do promotwora omówić kilka spraw. Pod wydziałem trochę tłoczno, wiadomo, początek semestru. Nie było praktycznie gdzie roweru postawić ;)Na stojaku przy schodach wypatrzyłem drugiego Grandzika :) Też S-kę. To się na prawdę rzadko spotyka. Trochę już poprzerabiany, ale większość części oryginalnych miał. Kolor zielono srebrny ( takiego wariantu jeszcze nie znałem ;) ) Żałuję że nie miałem aparatu. Na wydziale zeszło mi trochę dłużej niż sadziłem bo były kolejki na audiencję;) Tak więc czas zaczął mnie trochę gonić bo na 14 miałem być w domu ;) Szybki przejazd przez miasto po przesyłkę dla mamy i sprintem do domu. Jakoś udało się zdążyć ;) Wiatr w tył trochę dopomógł.

Rokitnica-Mikulczyce-Szałsza-Żerniki-Gliwice-Żerniki-Szalsza-Mikulczyce-Rokitnica
Kategoria 25 - 50km

Wietrzenie jesienne :P

Środa, 7 października 2009 · dodano: 07.10.2009 | Komentarze 1

No i nareszcie. Ostatnio prowadzę taki siedzący tryb życia, że aż mnie nogi bolą z tego nicnierobienia... Po kilku dniach użerania się z obliczeniami do pracy, dziś powiedziałem dość - idę pokręcić trochę. Pogoda w końcu się poprawiła, można było nawet w krótkim rękawku pojechać :) Tylko wiatr nieszczęsny ciągle od frontu znacznie ograniczył mi zasięg. Trasę zrobiłem krótszą niż planowałem, ale za to ciekawą. Znowu wyszło trochę turystycznie za sprawą " magicznej mapy" ;)

Łubie - samotny krzyż za płotem cmentarza © Goofy601

Łubie - Grobowiec rodziny Baildonów © Goofy601

Ta droga długa jeeest... ;) © Goofy601

Rokitnica-Grzybowice-Świętoszowice-Kamieniec-Księży Las-Łubie-Pyskowice-Zawada-Karchowice-Boniowice-Wieszowa-Rokitnica
Kategoria 25 - 50km, Odkrywczo

h km/h:

VII Gliwicka Masa Krytyczna :)

Piątek, 2 października 2009 · dodano: 02.10.2009 | Komentarze 6

Kolejna udana, tym razem jesienna Masa Krytyczna w Gliwicach :) Aura typowo jesienna - zimno i od czasu do czasu deszcz. Pogoda jednak nie popsuła zabawy i na placu Krakowskim stawiło się ponad 40 rowerzystów i rowerzystek. Przejazd spokojny, z kompletem oświetlenia i tradycyjna już trąbką ;) Po masie jeszcze trochę pogadałem ze znajomymi i do domu. Po drodze postanowiłem skorzystać z okazji i zobaczyć radiostację w nowym wcieleniu. Wszak ponoć najlepiej wygląda to to w nocy ;) Faktycznie ładnie tam teraz jest - sympatyczny park pod samą wieżą i bardzo dużo światełek ;)

Mając dwie lampki na kierownicy nareszcie coś widzę po ciemku ;)

Nocą pod radiostacją. © Goofy601

Aż mnie prześwietliło tak tam jasno ;) © Goofy601

VII Gliwicka Masa Krytyczna :) © Goofy601

Rokitnica-Mikulczyce-Szałsza-Żerniki-Gliwice-MASA-Żerniki-Szałsza-Czekanów-Grzybowice-Wieszowa-Rokitnica