25 - 50km

Do pracy 44/2013

Czwartek, 5 września 2013 · dodano: 10.09.2013 | Komentarze 0

Udało się wstać wcześnie, ale przez focenie mgły i tak do pracy przyjechałem "normalnie" ;) A przyznam, że znów było co focić. W końcu mamy już "późne lato" ;).

Poranna mgła w Szałszy © Goofy601

Powrót najkrótszą trasą. Coś dziwnie zaczęło rzucać rowerem na boki przy większych prędkościach - musze to sprawdzić. Mam nadzieję, że to nic poważnego...

Rokitnica-Mikulczyce-Szałsza-Żerniki-Gliwice-Żerniki-Szałsza-Mikulczyce-Rokitnica

Wieczór regulacyjno-kontrolny ;)

Wtorek, 3 września 2013 · dodano: 09.09.2013 | Komentarze 0

I znów przejażdżka pod osłoną nocy... Szybko się robi ciemno, więc o takie warunki nie trudno :P Prawdę mówiąc chciałem trochę poćwiczyć szybszą jazdę, ale przy świetle lampki niewiele z tego wyszło. Skończyło się na drobnych regulacjach ustawień siodełka i mostka, dokręceniu poluzowanej korby i podciągnięciu przerzutek. Jakoś ciężko mi się przestawić, ale myślę, że to tylko kwestia czasu ;)

Rokitnica-OMG-Mikulczyce-Grzybowice-Świętoszowice-Ziemięcice-Kamieniec-Zbrosławice-Ptakowice-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica

Do pracy 42/2013

Środa, 28 sierpnia 2013 · dodano: 31.08.2013 | Komentarze 0

Chmurska jakieś wiszą, ale nic z nich nie pada więc można jechać. Trochę zaspałem i musiałem się uwijać. Dobry dzień dzisiaj, bo udało się nadrobić spóźnienie i co ciekawe wykręcić najlepszy czas od początku roku - średnia 25 km/h do pracy. Tego jeszcze nie grali. Pracoholizm normalnie :P

Powrót już spokojniej. Był czas na zadumę i podziwianie widoków. W końcu po to się jeździ na rowerze ;) Udaję, że nie zauważam zbliżającej się jesieni :P

Zmiana kolorów na cieplejsze ;) © Goofy601

Do pracy 41/2013

Wtorek, 27 sierpnia 2013 · dodano: 31.08.2013 | Komentarze 0

Po ostatniej wycieczce dałem sobie trochę luzu. Czas jednak wrócić na siodełko :) Jadąc po różnego rodzaju gładkich asfaltach zauważyłem niepokojące szarpanie kierownicą. Czyżby się koło scentrowało? Sprawdziłem, poprawiłem wygląda ok. Przy okazji zajrzałem do piasty, a tam... hmmm, no tak, przecież przy tym przebiegu zwykle ma już zimowy przegląd ;) A że sezon dobry i jeździ się więcej... Z jednej strony łożysko dziwnie zapaprane. Oględziny wykazały destrukcję dwóch kulek, które niestety przestały być okrągłe ;) Pierwszy raz coś takiego widzę. Nowe kulki, nowy smar, korekta luzów i się kręci jak ta lala :)

"Kwadratowe" kulki ;) © Goofy601

Dziś w trasie "DO" łożyska toczyły się lekko i przyjemnie. Ale z kołem coś dalej jest nie tak.

Powrót obfitował w niezwykłą wręcz ilość nieoczekiwanych spotkań. Dla odmiany monotonnej już trasy pojechałem przez Zabrze. W Sośnicy wyprzedził mnie Amiga (po stroju poznałem :P) Próbowałem dogonić, niestety takie prędkości to nie na moje nogi ;)

W Zabrzu trafiłem na Piernika i Skuda. Po szybkiej wizycie w Platanie udaliśmy się na Mikulczyckie włości, gdzie z kolei spotkaliśmy Serafina ;) Jak nie trudno się domyślić pogawędka mocno się przeciągnęła i na obiad dotarłem dopiero po 19 ;)

P.S. 27000km przejechane :)

Rokitnica-Mikulczyce-Szałsza-Żreniki-Gliwice-Sośnica-Zabrze Centrum-Mikulczyce-Rokitnica

Do pracy 40/2013

Piątek, 23 sierpnia 2013 · dodano: 28.08.2013 | Komentarze 0

Kolejny mały jubileusz - czterdzieste dopracowo ;) Można by rzec, że już jeżdżę na autopilocie :P W Szałszy postanowili załatać dziury w polnej drodze... pokrywając je warstwą żwiru. Niby ok, ale gramatura trochę mi nie odpowiada. Kawałki cegieł wielkości piłeczek pingpongowych tudzież tenisowych skutecznie uprzykrzają jazdę ;)

A na placu budowy DTŚki:

Rurki kładą ;) © Goofy601

Do pracy 39/2013

Czwartek, 22 sierpnia 2013 · dodano: 23.08.2013 | Komentarze 0

Dziś w pewnym sensie rozgrzewka. Po jurajskich przygodach leniłem się trochę w Beskidach. A potem padało... i tak tydzień zleciał. Zadziwiające jak szybko może forma spaść - strasznie mi się rano nie chciało. Do tego te 9'C za oknem :P
Ale co tam, pojechałem. Nie żałuję, bo zaliczyłem "prawiewschód" słońca oraz pierwszą tego lata porządną mgłę :P

Na rowerówce zalągł się jakiś dziwny niebieski wąż ;)

Z mgieł wyłania się wielki niebieski wąż... :P © Goofy601

W drodze "Z" okazało się, że gad ów zachachmęcił kawałek ścieżki. Znaczy znów coś kopią ;)

No i zamknięte :/ © Goofy601

Do pracy 38/2013

Środa, 14 sierpnia 2013 · dodano: 19.08.2013 | Komentarze 0

Jakieś takie chłody nadciągnęły nie wiem skąd. Już nie można się rano bez kurtki wybrać ;) Dziś znowu nie udziwniałem specjalnie trasy - na jutro zaplanowane jest większe rowerowanie, więc trzeba zaoszczędzić trochę sił.

W Gliwicach kopią, wiercą, spawają gdzie się człowiek nie obejrzy ;)

Bardzo zagmatwana...rura ;) © Goofy601

Na koniec po raz kolejny kącik BRR (Bezpieczeństwa Ruchu Rowerowego ;) ). Żeby nie było, że na tym blogu pojawiają się jedynie przechwałki :P...
Tym razem ruch należał do służb opiekujących się rokitnicką ścieżką rowerową. Zrobili mianowicie porządek z odrostami lip pod pocztą. Wystające badyle wrastały na ścieżkę no i w znacznym stopniu ograniczały widoczność na wyjeżdżające z lewej samochody. Teraz jest przejrzyście, estetycznie i przede wszystkim bezpiecznie. Dzięki :)

Podcięte lipy na ścieżce rowerowej © Goofy601

Rokitnica-Mikulczyce-Szałsza-Żerniki-Gliwice-Żreniki-Szałsza-Mikulczyce-Roitnica
Kategoria 25 - 50km

Wieczornie z Goethem przez Zbrosławice ;)

Wtorek, 13 sierpnia 2013 · dodano: 19.08.2013 | Komentarze 0

Wieczorową porą wybrałem się trochę przewietrzyć i zasmakować gładkich asfaltów. Po ostatnich upałach 13'C to drobna przesada ;) Ubrałem się za lekko ale co tam. Na rowerówce spotkałem Daniela i wspólnie przejechaliśmy najpierw kółeczko na OMG i Mikulczyce, a potem na dokładkę jeszcze do Zbrosławic i z powrotem ;) Wyjazd bardzo edukacyjny, bo Daniel podzielił się fragmentem swojej obszernej wiedzy na temat historii śląskiego przemysłu. Można powiedzieć, że przejażdżka upłynęła nam pod znakiem wszechstronnych zdolności technicznych Goethego oraz jego wizytacji w Tarnowskich Górach :) (o czym nie wszyscy wiedzą, na przykład ja :P).

Powrót późnym wieczorem.

Rokitnica-OMG-Mikulczyce-Rokitnica-Wieszowa-Zbrosławice-Ptakowice-Górniki-Stolarzowice-Helenka-Rokitnica

Do pracy 37/2013

Poniedziałek, 12 sierpnia 2013 · dodano: 19.08.2013 | Komentarze 0

Cóż rzec, spokojny dojazd do pracy po weekendowym odpoczynku ;)

Kategoria 25 - 50km

Do pracy 35/2013 + Czechowice + nieziemski upał ;)

Czwartek, 8 sierpnia 2013 · dodano: 12.08.2013 | Komentarze 0

Dziś chyba padł temperaturowy rekord. Ambitnie wybrałem się jednak do pracy przetestować nasmarowany łańcuch ;) Nie zraziło mnie nawet 25'C o poranku...

Powrót nie był już tak różowy ( no może z różowym akcentem na koniec ;P ) Zaraz po wyjściu z biura buchnęło na mnie powietrze jakby z pieca. Uciekłem więc czym prędzej w kierunku Czechowic. Raz że lasem, dwa że nad wodę ;)

Z powodu przeludnienia nie zabawiłem tam jednak długo i leniwie ruszyłem Przezchlebiem w kierunku domu. Po drodze rzuciły mi się w oczy (i w nos niestety też) pierwsze skutki głośnej ostatnio ustawy śmieciowej. Otóż jadę sobie przez ulubione urokliwe wioseczki, a tu na trawnikach, pod zadbanymi płotami walają się sterty odpadów. Jak mniemam czekają na mający je zabrać na wysypisko proekologiczny samochód. Jednak póki takowy nie nadjedzie, kolorowe worki szpecą krajobraz i co tu dużo mówić, mimo zaostrzonej segregacji - śmierdzą...

Odpady posegregowane. Pięknie, tylko czemu straszą na ulicy? © Goofy601

Główna ulca w Ziemięcicach © Goofy601

Może to tylko kwestia upału, może się po prostu czepiam, ale myślę, że dużo wygodniej, a na pewno estetyczniej było by chyba zorganizować mieszkańcom odpowiednie pojemniki...

Snując takie oto rozważania dotarłem do Rokitnicy. Patrzę w kierunku działek, a tam na drzewie czai się... nie, chyba jednak za długo dziś byłem na słońcu :P

Powrót różowej pantery... :P © Goofy601

Rokitnica-Mikulczyce-Szałsza-Żerniki-Gliwice-Łabędy-Czechowice-Przezchlebie-Ziemięcice-Świętoszowice-Grzybowice-Wieszowa-Rokitnica