Temperatura:-1.0

VI Wrocławskie Spotkania Podróżników Rowerowych + niedzielne mrożonki ;)

Niedziela, 30 listopada 2014 · dodano: 17.12.2014 | Komentarze 3

Słowo się rzekło - znów trafiłem do Wrocławia by wziąć udział w dorocznym podróżniczym święcie. Tym razem jednak, mając w pamięci ostatnie perypetie z autem oraz spore koszty, obrałem nieco inną koncepcję. Z miesięcznym wyprzedzeniem udało mi się zarezerwować miejscówkę w Polskim Busie, dzięki czemu koszty przejazdu tam i z powrotem zamknęły się w kwocie 20zł :P Drobnym mankamentem pomysłu była konieczność znalezienia się w Katowicach przed 5:00 rano, ale i to udało się rozwiązać. Co mi się należało odespałem w busie. W końcu i tak nocą na autostradzie nie dzieje się nic wartego uwagi ;)
Na wrocławskim dworcu wylądowałem po 7:00. Start imprezy przewidziano na 10:00 zatem miałem trochę czasu by się rozejrzeć po mieście. Pusty o tej porze Wrocław powoli budził się do życia. Budził się raczej powoli, zapewne z powodu przeszywającego zimnem wschodniego wiatru. Początkowo myślałem, że zagrzeję się trochę w Galerii Dominikańskiej i stamtąd ruszę na zwiad. Szybko okazało się jednak, że galeria posiada nie tylko arcydrogi parking, ale również będzie otwarta dopiero o 9:30. Do tego czasu tu zamarznę... Cóż, zwiedzając też można się rozgrzać ;) Pobuszowałem więc trochę wśród opustoszałych zabytkowych uliczek. Odwiedziłem wspaniałą Katedrę św. Jana Chrzciciela a także trafiłem na słynny most Tumski obwieszony tysiącami kłódek z miłosnymi wyznaniami :)

Wrocław - most Tumski © Goofy601

Miłosne wyznania zaklęte w kłódkach :) © Goofy601

Można i tak ;) © Goofy601

Albo tak :P © Goofy601

Wrota Katedry św. Jana Chrzciciela © Goofy601

Gotycko tu... :) © Goofy601

Przy zwiedzaniu czas szybko zleciał. Nie zamarzłem i punktualnie stawiłem się w Kinie Nowe Horyzonty, gdzie już licznie zebrali się rowerowi podróżnicy i miłośnicy opowieści.

Podróżnicy w oczekiwaniu na rozpoczęcie :) © Goofy601

Stoisko Crosso 2014 © Goofy601

Nowy system mocowania sakw. Czy lepszy od metalowego haka? Czas pokaże © Goofy601

Kolejne 4 a właściwie 5 godzin to już podróże do najodleglejszych zakątków świata :)

Na rozgrzewkę swojskie klimaty - kilkudniowy wyjazd na Mazury okraszony pięknymi widokami naszego pojezierza - Mazuriada 2014

Następnie dwóch podróżników z Bielska zaprezentowało swoje wrażenia z wyprawy do Izraela i Palestyny

Kolejną prezentacją był rowerowy objazd Tajwanu. Prelegenci przygotowali dodatkową nagrodę dla uważnych słuchaczy - mocną lampkę rowerową własnej produkcji :)

Po tym miłym akcencie przenieśliśmy się na kirgiskie pustkowia by odebrać "SMS z Azji Środkowej"

Ani się człowiek nie obejrzał a tu już półmetek imprezy ;) Podczas przerwy tradycyjnie była przypadła chwila na rozprostowanie kości, odwiedzenie stoisk sponsorów (mniej ich było niż rok temu) oraz rozmowy i wymianę doświadczeń.

Fachowe rozmowy przy stoiskach © Goofy601
Jest i Diuna :) © Goofy601

Gdy po pół godziny znów wszyscy zasiedli wygodnie w fotelach przyszła kolej na chyba najbardziej poruszającą prezentację tego spotkania (przynajmniej w mojej opinii). Mateusz Waligóra opowiedział o przedsięwzięciu, które budzi respekt chyba nawet u najbardziej doświadczonych podróżników - samotnym przemierzeniu największych australijskich pustyń szlakiem Canning Stock Route. Podobno ma o tym powstać książka. Jeśli będzie tak napisana jak prezentacja, to ja się pisze na jeden egzemplarz :)

Prosto z rozpalonej pustyni przenieśliśmy się w Himalaje, by wraz z grupą śmiałków objechać na rowerach masyw Annapurny.

By nie było monotonnie następna ekipa przybliżyła nam szczegóły spaceru z psem - nieco dłuższego spaceru, bo ok. 1000km po Mongolskim Ałtaju. Na miejsce "spacerowania" dojechali oczywiście rowerami. ;)

Tegoroczne Spotkania zakończyła relacja z ponad półtorarocznej podróży przez Czarny Ląd - z góry do dołu - Pataty i Pomarańcze.

Wszystko co dobre kiedyś się kończy. Tak i IV Wrocławskie Spotkania Podróżników Rowerowych dobiegły końca. Cieszę się , że po raz drugi udało mi się tu dotrzeć. Z niecierpliwością czekam na następne edycje :)

IV Wrocławskie Spotkania Podróżników Rowerowych dobiegły końca © Goofy601

Jako że do busa zostało jeszcze sporo czasu wyruszyłem jeszcze pozwiedzać co nieco. Ziąb nie zamierzał ustąpić, ale przecież chciałem zobaczyć jak  najwięcej ;) Błąkałem się więc po starówce dobre 3 godziny trafiając w wiele ciekawych miejsc.

Kościół św. Elżbiety © Goofy601

Jaś i Małgosia :) © Goofy601

Dzielni strażacy ruszają do akcji © Goofy601
Jest impreza ;) © Goofy601

Nie mogłem też pominąć Bożonarodzeniowego Jarmarku, gdzie pośród różnych pyszności trafiłem na takie oto cudeńka :P

Słodki smak... korozji :P © Goofy601

Może kranik? ;) © Goofy601

Jarmark Bożonarodzeniowy na wrocławskim rynku © Goofy601

Wrocławska starówka nocą © Goofy601

Jatki © Goofy601

Po 19:00 już dobrze przemrożony udałem się w kierunku dworca. Niewiele brakowało a wsiadłbym w autobus do Berlina. Były identyczne :P Na szczęście do pomyłki nie doszło i w komfortowych warunkach wróciłem do domu po 22:00. Długi był to dzień, ale za to pełen "treści"... :)

Po wczorajszych wrocławskich emocjach, dziś postanowiłem się trochę przejechać rowerkiem. Uciążliwy chłodny wiatr ze wschodu dalej wieje z niespotykaną systematycznością. Nie przypuszczałem, że będzie mi dziś aż tak utrudniał jazdę. Cóż, miała być krótka rekreacyjna trasa z okazji wolnej niedzieli, a wyszła wyczerpująca walka z podmuchami lodowatego powietrza. Nie powiem, i tak było fajnie, ale w pewnym momencie nie wytrzymałem i najzwyczajniej zacząłem marznąć ;) Wstąpiłem więc jeszcze do sklepu po coś pożywnego i wróciłem do domu na ciepłą herbatkę :)